Povestea Google va fi ecranizată
Povestea fondatorilor Google, Sergey Brin şi Larry Page, şi a succesului acestei afaceri care i-a transformat în miliardari urmează să fie ecranizată, pe baza unei cărţi cu acest subiect.
Articol de Bogdan Mihai, 21 August 2010, 18:48
Povestea înfiinţării companiei Google şi a celui mai popular motor de cautare pe internet va deveni film artistic după ce o casă de producţie a achiziţionat drepturile pentru ecranizarea unei cărţi cu acest subiect.
Pelicula va fi realizată de Groundwell Productions, cu un scenariu inspirat de volumul "Googled: The End of the World As We Know It", scris de americanul Ken Auletta.
Autorul, care este editorialist pe media la săptămânalul The New Yorker, a prezentat afacerea gigant ce are în spate motorul de căutare Google.
Compania a avut venituri de 20 de miliarde de dolari din publicitate anul trecut, mai mult decât au obţinut împreună principalele reţele de televiziune şi radio.
Eric Schmidt, CEO al Google, a prezis în carte că aceasta va deveni prima companie media din lume cu venituri de 100 de miliarde de dolari.
În timp ce filmul care va fi făcut despre Facebook - "The Social Network", în regia lui David Fincher - se va concentra asupra unui grup de prieteni de la Harvard care au atins succesul, pelicula despre Google va avea o altă abordare.
Google a fost fondat de duo-ul Sergey Brin şi Larry Page pe când aceştia erau doctoranzi la Stanford, pe principii precum "Poţi face bani fără a face rău" şi "Poţi fi serios fără un costum".
Potrivit lui Michael London, deţinătorul casei de producţiei Groundwell Productions, filmul se va concentra pe felul în care fondatorii companiei au încercat să rămână fideli idealismului lor iniţial, pe măsură ce Google a devenit un fenomen global.
"Este vorba despre aceşti doi tineri care au creat o companie care a schimbat lumea şi despre cum lumea, în schimb, i-a schimbat pe ei", a spus Michael London.
"În centrul filmlui se află minunatul lor decret: să nu fi rău. La un moment dat, în evoluţia unei companii atât de mari şi puternice, există un milion de provocări. Poţi rămâne fidel unor astfel de principii pe măsură ce devii pe cât de bogat şi de puternic a devenit compania?
"Intenţia este de a fi înţelegători cu Sergey şi Larry şi sperăm că filmul va fi la fel de interesant precum compania pe care ei au creat-o", a mai spus acesta.
Motorul de căutare Google accesează peste 1,3 de miliarde de pagini pe internet.
Google răspunde la mai mult de 100 de milioane de căutări pe zi, alocând mai puţin de o jumătate de secundă pentru fiecare căutare în parte.