Facebook arată "stereotipurile naţionale"
În topul primelor zece pagini americane de pe Facebook se află patru lanţuri de fast-food -uri. În Irlanda, în acelaşi top se regăsesc nu mai puţin de patru firme producătoare de alcool, scrie Der Spiegel.
21 Iulie 2011, 14:32
Clasamentul celor mai populare pagini de pe Facebook din fiecare ţară reflectă stereotipurile naţionale, scrie cotidianul Der Spiegel, citând un institut de statistică.
Potrivit studiului, în topul primelor zece siteuri ale companiilor din Statele Unite se află lanţuri de fast-food-uri.
De asemenea, în Irlanda, în acelaşi top se regăsesc nu mai puţin de patru firme producătoate de alcool, cu două apariţii numai pentru berea Guiness.
Potrivit cotidianului Der Spiegel, dacă statisticile pentru Marea Britanie sunt corecte, englezilor le place ciocolata tradiţională Cadbury.
Astfel, în topul primelor zece pagini accesate de englezi, jumătate dintre locuri sunt ocupate de cele care promovează produsele de patiserie.
Popularitatea paginilor de pe Facebook, determinată de numărul de "likeuri"
De la compania Nokia şi până la Coca Cola, multe branduri şi-au creat pagini corporative pe siteul de socializare Facebook.
Cu cât o pagină are mai multe "likeuri" cu atât creşte popularitatea ei.
Portalul de statistici Socialbakers stabileşte cele mai populare branduri de pe Facebook, clasificând paginile după ţară şi determinând care sunt cele mai urmărite.
Pe lângă paginile companiilor alimentare, la fel de populare sunt şi cele destinate producătorilor de automobile, companiilor aeriene, cluburilor de fotbal sau programelor de televiziune.
Potrivit statisticilor, pagina echipei Bayern Munchen se află în topul preferinţelor utilizatorilor de Facebook din Germania, în timp ce în Spania, în vârful clasamentului se află echipa FC Barcelona. Scandinavian Airlines are cea mai populară pagină de Facebook din Scandinavia, iar KLM Airlines conduce în topul preferinţelor olandezilor.
În timp ce o parte dintre psihologi atrag atenţia asupra creşterii numărului de stereotipuri de care trebuie să ne ferim, alţii susţin că topurile de pe Facebook nu ar trebui luate în serios.
Ei îşi argumentează afirmaţiile prin faptul că paginile companiilor de pe Facebook pot fi urmărite de populaţia din întreaga lume.
Astfel, potrivit acestora, chiar dacă Guiness se află în topul preferinţelor irlandezilor, nu toţi cei care au dat "like" la pagină sunt cetăţeni ai acestei ţări, ei pot fi fani ai acestei mărci care trăiesc în Statele Unite sau Germania.