Transportatorii maritimi şi tereştri îşi sporesc profitul
Companiile europene de transport feroviar, rutier şi maritim şi-au intensificat activitatea pentru a prelua fluxul suplimentar de călători generat de blocarea traficului aerian.
Articol de Sorin Solomon, 19 Aprilie 2010, 10:42
Potrivit AFP, compania Eurostar, care operează linia feroviară pe sub Canalul Mânecii, a introdus sâmbătă şi duminică opt trenuri suplimentare, însumând o capacitate suplimentară de transport de 30.000 de persoane.
În Franţa, afectată şi de o grevă a lucrătorilor feroviari, trenurile erau pline.
Societatea naţională de căi ferate a propus duminică introducerea a peste 8.500 de locuri în trenurile internaţionale.
Aproximativ 2.000 urmau să fie disponibile în trenurile Thalys, între Paris, Bruxells şi Amsterdam.
Trenuri internaţionale sau vagoane au fost adăugate din România către Viena şi Budapesta, din Austria, către Germania, din Italia, din Bulgaria sau Germania, unde "tot materialul rulant şi personalul suplimentar disponibil al Deutsche Bahn" a fost mobilizat, potrivit unui purtător de cuvânt.
Supraaglomerate pe linia Lisabona-Hendaye, căile ferate portugheze au dat în folosinţă pentru luni un tren de 400 de locuri, compus din vagoane considerate învechite şi scoase din funcţiune.
"Încercăm să asigurăm această alternativă cât timp va dura această perturbare", a spus directoarea de comunicaţii a CP, Ana Portela.
Mai multe ţări şi-au dublat capacitatea pe anumite linii, aşa cum este cazul în Norvegia sau Spania, în special pe linia Madrid-Barcelona cu 300 de locuri suplimentare în fiecare tren.
Pentru a compensa deficitul de locuri din trenuri, mai multe ţări şi-au intensificat capacităţile transportului rutier.
În Franţa, companiile aeriene, printre care Air France, au pus la dispoziţie autocare pentru a transporta pasagerii spre sau dinspre aeroporturile deschise în sud-vestul ţării.
Federaţia naţională a transporturilor de călători a început să înregistreze, la solicitarea Guvernului, maşinile şi şoferii disponibili.
În Ungaria, mai multe companii low-cost au pus la dispoziţie autocare către Londra, Bruxelles, Paris şi Dusseldorf.
Aceeaşi situaţie se înregistrează şi în Austria.
Cea mai importantă companie de turism din Germania, TUI, a organizat repatrierea a o mie de turişti blocaţi în insulele Baleare sau Canare şi Malta cu avionul spre Barcelona, Alicante sau Sicilia, de unde ei urmau să fie conduşi cu autobuzul la Frankfurt, în vestul Germaniei.
Compania de turism daneză Star Tour a făcut acelaşi lucru: mai mulţi turişti blocaţi în Canare, Capul Verde sau în sudul Spaniei au fost transportaţi cu avioanele care se aflau deja în Insulele Canare, până la Barcelona, apoi cu autobuzul până în Danemarca şi celelalte ţări scandinave, a declarat un purtător de cuvânt al companiei.
Ceilalţi clienţi care se află în Grecia vor fi transportaţi cu vaporul şi avionul până la Atena, apoi cu autobuzul şi vaporul până în Peninsula Scandinavică.
Şi feriboturile au fost luate cu asalt în Danemarca, Marea Britanie sau Franţa.
Pe SeaFrance, numărul de pasageri prevăzut duminică s-a dublat, la 7.000 de persoane.