Ofensivă şarmantă a României turistice în Olanda
Ambasada României la Haga a organizat o întâlnire mai mult decât binevenită între tour-operatorii din ţară şi cei din Regatul Ţărilor de Jos.
Articol de Claudia Marcu, 29 Martie 2015, 15:24
Ambasada României la Haga a organizat o întâlnire mai mult decât binevenită între tour-operatorii din ţară şi cei din Regatul Ţărilor de Jos.
Scopul a fost, nu este greu de intuit, promovarea României ca destinaţie turistică în Olanda, una dintre cele mai importante exportatoare de turişti în Europa.
Cu greu am ajuns la evenimentul de la Ambasada României la Haga din cauza unei pene de curent majore care a afectat transportul în nordul Olandei, dar am făcut tot ce mi-a stat în putinţă să nu lipsesc de la această întâlnire dedicată promovării turismului românesc, întâlnire pe care o aşteptam de peste zece ani.
În timp ce îmi grăbeam paşii spre intrarea clădirii prin geamurile deschise auzeam vocea Corinei Martin, preşedinta Asociaţiei Litoral-Delta Dunării, care povestea despre staţiunea Mamaia.
L-am întrebat pe reprezentantul Asociaţiei Tour-Operatorilor Olandezi, Louis Frankenhuis, cât de utilă a fost pentru el această întâlnire.
"Foarte utilă. Sunt foarte încântat de România. De altfel, am şi vizitat ţara de câteva ori. Dar trebuie să spun că România nu se ocupă foarte mult de partea de marketing, de promovare. Trebuie să existe o strategie eficientă, spoturi tv de promovare în reviste, în ziare etc, prezenţa la târgurile de turism de aici, ca să nu mai spun că nu există un birou de turism al României în Olanda. Este unul la Paris, este prea departe!", a spus Fouis Frankenhuis.
La Târgul de Turism de la Utrecht, unul dintre cele mai mari din Europa, în ultimii cinci ani l-am găsit numai pe Luc Hardest, de la RomTur, promovează exclusiv România ca destinaţie turistică şi o face cu consecvenţă în fiecare an.
"A fost utilă, este adevărat, dar se putea mai concentrat. Unele aspecte au fost repetate, dar cea mai utilă este ultima parte, matchmaking, contactul direct între agenţii de turism din România şi cei de aici", a spus Luc Hardest după întâlnirea de vineri.
Prin urmare, avem o parte, cea olandeză mulţumită, dar ce spune partea română.
"Pentru noi este un public ţintă. Suntem convinşi că aici vom găsi turiştii de care România are atâta nevoie. Cred că a fost o întâlnire bună, cred că ne-am atins cu toţii ţinta. Am reuşit să transmitem tuturor că România este o ţară foarte sigură în care raportul calitate-preţ este unul foarte bun şi România este destinaţia celor 365 de zile", a spus preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism, Simona Man.
Concluzia: toată lumea încântată! Dar cu o floare nu se face primăvară!
"Noi cerem de altfel ANT să fie mult mai activă, să angajeze campanii de promovare outdoor şi pe media în ţările pe care le considerăm potenţiale emitente de turişti străini către România. Olanda poate intra în acest top al ţărilor care ar trebui să ne intereseze. Este nevoie de mult mai multă promovare. Este însă un prim pas pe piaţa olandeză şi cred că pentru următorul ne vom organiza chiar într-o formulă şi mai bună", a precizat preşedintele ANT.