Mega Monday, "cea mai aglomerată zi pentru comerţul online"
Analize financiare arată că astăzi este cea mai aglomerată zi pentru comerţul online şi se aşteaptă ca britanicii să cheltuiască aproximativ 300.000 de lire sterline pe minut pentru cumpărături.
Articol de Sergiu Şteţ, 21 Noiembrie 2011, 14:49
Presa din Marea Britanie anunţă că luni este cea mai aglomerată zi pentru comerţul online, citând analize financiare care compară datele din ultimii ani.
Mega Monday este numită această zi de luni când se aşteaptă ca britanicii să cheltuiască aproximativ 300.000 de lire sterline pe minut pentru cumpărături.
În România, aşteptările comercianţilor sunt modeste, chiar dacă se apropie sărbătorile.
Criza economică şi măsurile de austeritate adoptate anul trecut continuă să afecteze vânzările la aproape toate categoriile de produse.
Un eventual vârf de vânzări s-ar putea înregistra la produsele alimentare în ultimele zile dinaintea Crăciunului.
Creşterea vânzărilor în săptămânile dinaintea Sărbătorilor s-a observat şi în România în perioada 2004-2008.
Situaţia s-a schimbat radical în ultimii doi ani şi nici anul acesta aşteptările nu sunt mai optimiste.
Preşedintele Asociaţiei marilor reţele comerciale din România, Delia Nica, a declarat că loviturile primite de la creşterea TVA şi reducerea salarilor şi desfiinţarea celui de-al 13-lea salariu pentru bugetari au reprezentat o gaură în bugetul personal deosebit de importantă pentru fiecare dintre consumatori, în aşa fel încât acest obicei de consum s-a diminuat corespunzător.
"Sigur că se resimte, mai ales pe partea de produse nealimentare, având în vedere că a dispărut şi acea formă de creditare.
"Sigur că era exagerată, cu creditul cu buletinul, drept pentru care toată lumea îşi lua zece credite", a adăugat Delia Nica.
Comerţul prin Internet, "în creştere în România"
Comerţul de bunuri de larg consum din România atinge aproximativ 12 miliarde de euro pe an.
Aproape 45% din acest comerţ este realizat prin marile reţele comerciale.
Unul dintre sectoarele care se dezvoltă este vâzarea prin intermediul Internetului.
Totalul vânzărilor prin Internet continuă să crească, însă este încă departe de vânzările din ţările dezvoltate economic.
Pe de altă parte, un număr important de clienţi din România îşi fac cumpărăturile pe Internet de la firme din străinătate.
Conform unui studiu prezentat la sfârşitul lunii iunie de Asociaţia Magazinelor Online, comerţul prin intermediul Internetului ar urma să depăşească în România 1 miliard de euro în anul 2014.
Una dintre explicaţiile creşterii comerţului online sunt preţurile mai mici decât în magazinele tradiţionale.
Platformele de comerţ online pot oferi preţuri mai mici pentru că, spre deosebire de magazinele fizice, cheltuielile cu chiria şi amenajarea sunt reduse.
Chiar dacă clienţii români cumpără tot mai mult prin Internet, modul de cumpărare rămâne conservator.
Aproximativ 10% dintre comezile prin intermediul Internetului sunt plătite electronic, adică cu cardul, cei mai mulţi cumpărători preferând în continuare să plătească la livrarea comenzii.