Mass media rusă, "pe primele locuri în R. Moldova"
Cea mai citită publicaţie din Republica Moldova este ziarul moscovit Komsomolskaia Pravda, potrivit studiului de audienţă al Centrului Pentru Jurnalism Independent.
Articol de Lina Grâu, Chişinău, 21 Aprilie 2011, 18:28
Centrul Pentru Jurnalism Independent a lansat miercuri primul studiu naţional de audienţă a mass-media din Republica Moldova.
Studiul de audienţă arată că atât la presă scrisă, radio şi TV una din cele trei poziţii în top este ocupată de mass media din Federaţia Rusă.
Astfel, la capitolul presă scrisă, cea mai citită publicaţie este ziarul moscovit Komsomolskaia Pravda, urmat de ziarul de anunţuri pentru mica publicitate Makler.
Cel mai vizionat post de televiziune este Prime TV, din Federaţia Rusă, care emite pe una din cele trei frecvenţe naţionale ale Republicii Moldova şi are acoperire naţională, urmat de Moldova 1 şi postul de televiziune NIT, considerat a fi o tribună a Partidului Comuniştilor. Prime TV şi Moldova 1 au o pondere foarte mare a audienţei rurale. ProTV Chişinău este pe locul patru, în timp ce cele două televiziuni de ştiri din Republica Moldova ocupă locurile 10 şi 11.
Doar la capitolul posturi de radio primele două locuri sunt deţinute de emiţătorii locali - postul privat Radio Noroc, cu aproape 15 la sută audienţă şi Radio Moldova, cu 10 la suta.
Dar şi la acest capitol, un produs mediatic rusesc - Russkoie Radio - ocupă locul trei la audienţă.
Sondajul a fost fost comandat de Centrul pentru Jurnalism Independente de la Chişinău şi realizat în perioada 1 martie -1 aprilie 2011 de către Institutul de Marketing şi Sondaje IMAS, pe un eşantion de peste 1700 cu o marjă de eroare de 2,6 la sută.