În Ungaria, taxa pe publicitate, în vigoare
Preşedintele Ungariei a promulgat legea privind impozitarea veniturilor din publicitate ale companiilor media, chiar dacă presa a protestat faţă de introducerea noii taxe.
Articol de Emil Groza, corespondent RRA în Ungaria, 17 Iunie 2014, 18:50
Preşedintele Ungariei a promulgat legea privind impozitarea veniturilor din publicitate ale companiilor media, chiar dacă presa a protestat în ultima perioadă faţă de introducerea noii taxe.
Parlamentul de la Budapesta a adoptat săptămâna trecută, la inţiativa partidului de guvernământ FIDESZ un proiect de lege referitor la aplicarea unui impozit progresiv în cazul încasărilor din publicitate ale companiilor media din Ungaria.
Veniturile din publicitate care nu depăşesc aproximativ 1,6 milioane de euro pe an nu vor fi impozitate, însă pentru încasările situate peste această sumă sunt prevăzute mai multe cote, de 1%, 10%, 15% şi 30%.
Totodată, încasările din publicitate ale companiilor media care depăşesc aproximativ 65 de milioane de euro vor fi impozitate cu 40%.
Mai multe posturi de televiziune şi publicaţii online sau tipărite au protestat înainte de adoptarea acestei legi, întrerupându-şi emisia pentru 15 minute ori afişând câte o pagină goală.