Guvernul ungar vrea să modifice impozitul pe publicitate
Asociaţia editurilor din Ungaria atenţionează guvernul că modificările planificate privind un impozit special pe încasările din publicitate vor afecta negativ companiile media.
Articol de Emil Groza, corespondent RRA în Ungaria, 14 Mai 2015, 18:36
Asociaţia editurilor din Ungaria atenţionează guvernul că modificările planificate privind un impozit special pe încasările din publicitate vor afecta negativ companiile media şi ar putea duce la concedieri.
Guvernul a anunţat recent că intenţionează modificarea impozitului, astfel încât acesta să fie unul unitar pe viitor, de 5,3% şi să fie plătit de companiile media pentru veniturile anuale din publicitate care depăşesc 100 de milioane de forinţi, adică aproximativ 325 de mii de euro, încasările situate sub această sumă nefiind impozitate.
În prezent impozitul special aplicat companiilor media este unul progresiv şi se percepe pentru încasările anuale din reclame mai mari de 1,6 milioane de euro, existând mai multe cote, de 1, 10, 15, 30 şi de 50%
Dacă proiectul guvernului va fi aprobat de parlament, cercul companiilor care trebuie să plătească impozitul va fi mărit în condiţiile în care pragul veniturilor din publicitate de la care se percepe acesta va fi coborât semnificativ.