Germania: discuţii între reprezentanţii industriei de automobile şi cei ai sindicatelor
Unii analişti se tem că mărci renumite de automobile germane riscă să dispară în mai puţin de cinci ani.
Articol de Radiojurnal, 23 Septembrie 2024, 22:58
Ministerul Economiei de la Berlin a convocat, în această după-amiază, reprezentanţi ai industriei de automobile şi ai sindicatelor la o discuţie privind viitorul acestei industrii cheie pentru economia germană. Scăderea vertiginoasă a vânzărilor de maşini electrice, dependenţa crescândă de China şi situaţia complicată a economiei le pun mari probleme producătorilor de automobile din Germania şi alarmează guvernul federal, care se pregăteşte să anunţe noi măsuri de sprijin pentru această industrie.
Mai multe precizări în corespondenţa transmisă de corespondentul RRA, Vlad Drăghicescu: Teleconferinţa din această după-amiază este determinată de criza de la Volkswagen, cel mai mare producător de automobile din Europa, care se vede silit să desfiinţeze zeci de mii de locuri de muncă şi să închidă în premieră uzine, inclusiv în Germania. VW solicită o subvenţie de stat de 4.000 euro pentru achiziţionarea unei maşini pur electrice. Uniunea Creştin-Democrată vede în măsura de stimulare a vânzărilor de maşini electrice o dovadă de patriotism, dar experţii avertizează că ea nu are decât efecte pe termen scurt. De altfel, reprezentanţii unei companii de automobile din Bavaria cer guvernului să pună accentul pe extinderea punctelor de încărcare la nivel naţional şi să asigure preţuri accesibile pentru energie. Câtă vreme costul per kilometru parcurs cu o maşină electrică este mai mare decât în cazul unui model pe benzină sau pe motorină, oamenii nu au niciun motiv să achiziţioneze vehicule electrice, transmite compania. Sindicatele cer şi ele un nou pachet de subvenţii, în timp ce social-democraţii cancelarul lui Scholz aduc în discuţie un nou program Rabla destinat oamenilor care vor să renunţe la motorul cu combustie pentru unul electric. Nu doar interesul scăzut pentru modelele electrice, ci şi stagnarea economică, dependenţa de China şi costurile mari de producţie în Germania pun în dificultate producătorii de automobile din această ţară. Unii analişti se tem că mărci renumite de automobile germane riscă să dispară în mai puţin de cinci ani.