Ascultă Radio România Actualitaţi Live

"Fără jucării" la meniurile fast food-urilor americane

Reprezentanţii fast food-urilor încearcă să stopeze introducerea unor legi care restricţionează strategiile de promovare a meniurilor pentru copii. În opinia lor, implicarea guvernului în acest domeniu ar trebui limitată.

"Fără jucării" la meniurile fast food-urilor americane
Foto: Arhivă Reuters

10 Mai 2011, 11:44

Fast food-urile din Statele Unite cer autorităţilor americane să nu modifice legislaţia privind marketingul restaurantelor.

Lobby-ul exercitat de reprezentanţii acestora are ca scop stoparea restricţiilor de marketing înainte ca acestea să fie puse în aplicare.

Potrivit agenţiei Reuters, lanţurile de fast food-uri din Statele Unite se află în atenţia autorităţilor ca urmare a strategiilor de promovare a produselor pentru copii.

Anul trecut, San Francisco a fost primul oraş care a cerut ca meniurile pentru copii de la fast fooduri să întrunească anumite standarde nutriţionale înainte de a fi vândute cu jucării.

Potrivit unei legi locale, ce va intra în vigoare la 20 iulie, lanţurile de restaurante nu au voie să ofere jucării sau alte produse pentru copii în meniurile care se adresează acestora.

Lanţurile de fast food-uri, care aduc anual încasări de aproximativ 184 de miliarde de dolari, se opun modificării legislaţiei privind marketingul restaurantelor.

În opinia lor, autorităţile nu ar trebui să se implice atât de mult în strategiile de marketing.

De cealaltă parte, un responsabil din domeniul sănătăţii publice susţine că reprezentanţii fast food-urilor încearcă să blocheze acţiunile autorităţilor.

Intruziunea guvernului în strategiile de marketing ale fast food-urilor are loc în contextul în care autorităţile au cerut în repetate rânduri reprezentanţilor companiilor să renunţe la promovarea agresivă a produselor de fast food în rândul copiilor.

În opinia autorităţilor această publicitate contribuie la creşterea obezităţii la tineri.

În Statele Unite, aproximativ 17% dintre tinerii între 2 şi 19 ani suferă de obezitate, ceea ce creşte riscul apariţiei unor boli grave ca diabetul sau afecţiuni cardio-vasculare.

În 2006, când a avut loc ultima colectare a datelor în acest sens, companiile de fast food au cheltuit peste 520 de milioane de dolari pentru organizarea unor campanii de promovare a meniurilor pentru copii.

Fast Food avant la lettre
La minut 27 Ianuarie 2010, 15:16

Fast Food avant la lettre

Mâncare servită repede.

Fast Food avant la lettre
Alegeri în Germania. Scrutin crucial pentru viitorul țării și al Europei
În lume 23 Februarie 2025, 08:24

Alegeri în Germania. Scrutin crucial pentru viitorul țării și al Europei

Cei aproximativ 60 de milioane de germani cu drept de vot își pot exprima opțiunile până la ora 18:00, când sunt așteptate și...

Alegeri în Germania. Scrutin crucial pentru viitorul țării și al Europei
Starea de sănătate a Suveranului Pontif este critică
În lume 23 Februarie 2025, 08:18

Starea de sănătate a Suveranului Pontif este critică

Potrivit unui comunicat al Vaticanului, Papa Francisc a făcut sâmbătă o criză respiratorie astmatică prelungită, din cauza...

Starea de sănătate a Suveranului Pontif este critică
Șase ostatici israelieni au fost eliberați sâmbătă de Hamas
În lume 22 Februarie 2025, 15:21

Șase ostatici israelieni au fost eliberați sâmbătă de Hamas

Prima fază a acordului de încetare a focului în Gaza s-a încheiat.

Șase ostatici israelieni au fost eliberați sâmbătă de Hamas
Germania, ziua dinaintea alegerilor
În lume 22 Februarie 2025, 13:54

Germania, ziua dinaintea alegerilor

Alegerile de duminică stau sub semnul schimbărilor majore care se petrec la nivel global.

Germania, ziua dinaintea alegerilor
Un nou schimb de ostatici între Israel și Hamas
În lume 22 Februarie 2025, 09:18

Un nou schimb de ostatici între Israel și Hamas

Este al șaptelea schimb de ostatici.

Un nou schimb de ostatici între Israel și Hamas
Premierul grec Kyriakos Mitsotakis face o vizită informală de 48 de ore în SUA
În lume 21 Februarie 2025, 23:38

Premierul grec Kyriakos Mitsotakis face o vizită informală de 48 de ore în SUA

Referitor la fenomenul seismic din zona vulcanică a Cicladelor şi a insulei Santorini premierul a dat asigurări că situaţia...

Premierul grec Kyriakos Mitsotakis face o vizită informală de 48 de ore în SUA
Italia: Vulcanul Etna continuă să atragă turişti
În lume 21 Februarie 2025, 23:29

Italia: Vulcanul Etna continuă să atragă turişti

De 13 zile, vulcanul oferă un spectacol minunat lavă, cenuşă şi zăpadă, de la 1.700 de metri înspre vârf.

Italia: Vulcanul Etna continuă să atragă turişti