"Fără jucării" la meniurile fast food-urilor americane
Reprezentanţii fast food-urilor încearcă să stopeze introducerea unor legi care restricţionează strategiile de promovare a meniurilor pentru copii. În opinia lor, implicarea guvernului în acest domeniu ar trebui limitată.
10 Mai 2011, 11:44
Fast food-urile din Statele Unite cer autorităţilor americane să nu modifice legislaţia privind marketingul restaurantelor.
Lobby-ul exercitat de reprezentanţii acestora are ca scop stoparea restricţiilor de marketing înainte ca acestea să fie puse în aplicare.
Potrivit agenţiei Reuters, lanţurile de fast food-uri din Statele Unite se află în atenţia autorităţilor ca urmare a strategiilor de promovare a produselor pentru copii.
Anul trecut, San Francisco a fost primul oraş care a cerut ca meniurile pentru copii de la fast fooduri să întrunească anumite standarde nutriţionale înainte de a fi vândute cu jucării.
Potrivit unei legi locale, ce va intra în vigoare la 20 iulie, lanţurile de restaurante nu au voie să ofere jucării sau alte produse pentru copii în meniurile care se adresează acestora.
Lanţurile de fast food-uri, care aduc anual încasări de aproximativ 184 de miliarde de dolari, se opun modificării legislaţiei privind marketingul restaurantelor.
În opinia lor, autorităţile nu ar trebui să se implice atât de mult în strategiile de marketing.
De cealaltă parte, un responsabil din domeniul sănătăţii publice susţine că reprezentanţii fast food-urilor încearcă să blocheze acţiunile autorităţilor.
Intruziunea guvernului în strategiile de marketing ale fast food-urilor are loc în contextul în care autorităţile au cerut în repetate rânduri reprezentanţilor companiilor să renunţe la promovarea agresivă a produselor de fast food în rândul copiilor.
În opinia autorităţilor această publicitate contribuie la creşterea obezităţii la tineri.
În Statele Unite, aproximativ 17% dintre tinerii între 2 şi 19 ani suferă de obezitate, ceea ce creşte riscul apariţiei unor boli grave ca diabetul sau afecţiuni cardio-vasculare.
În 2006, când a avut loc ultima colectare a datelor în acest sens, companiile de fast food au cheltuit peste 520 de milioane de dolari pentru organizarea unor campanii de promovare a meniurilor pentru copii.