Facebook atacă profitabilul domeniu al comerţului online
Articol de Sergiu Şteţ, 20 Mai 2020, 17:38
Facebook a anunțat crearea unui serviciu de „cumpărături online”, care va permite vânzătorilor să își creeze propriul magazin virtual, atât pe Facebok, cât și pe Instagram.
Utilizatorii vor putea să vizualizeze articolele din aplicație, să ia legătura cu magazinele și uneori, să facă direct cumpărături, transmite RAINEWS.
Noua invenţie a lui Mark Zuckerberg este de fapt o provocare deschisă lansată giganţilor comerțului electronic precum Amazon, E-Bay sau Alibaba, prin care reţeaua de socializare profită de datele furnizate de cei 2,6 miliarde de utilizatori pentru a le identifica preferințele și a profita de ele.
"Dacă un consumator se uită la un articol în aplicația noastră sau dacă cumpără ceva, noi vom vedea și vom putea oferi sugestii mai bune în legătură cu alte articole care ar putea să îl intereseze în viitor", a explicat directorul general Mark Zuckerberg, pentru Financial Times.
Fondatorul Facebook a declarat că nu va folosi experiența "end-to-end" a reţelei Amazon cu consumatorul şi că ar lucra mai degrabă cu serviciile pentru comerț electronic existente, cum ar fi Shopify, care permite companiilor mici să-și creeze propriul magazin online, având grijă de datele clienţilor și de plăți.
Proiectul Facebook integrează şi serviciile de livrare și logistică.