Eurostar: raportul care acuză
Trenurile Eurostar, care leagă Franţa şi Anglia, sunt slab pregătite pentru iarnă.
Articol de Roxana Vasile, Paris, 12 Februarie 2010, 12:00
Trenurile Eurostar, care leagă Franţa şi Anglia prin tunelul de sub Canalul Mânecii, sunt îmbătrânite şi slab pregătite din punct de vedere tehnic pentru iarnă - se arată într-un raport dat publicităţii de către o comisie independentă de anchetă.
Comisia recomandă o informare corespunzătoare a publicului călător în gări şi în trenuri, înfiinţarea unei celule de criză în cazuri de urgenţă, precum şi o mai bună pregătire a angajaţilor în eventualitatea unor situaţii de stres.
Raportul a fost redactat după ce, în noaptea de 18 spre 19 decembrie 2009, cinci trenuri au rămas blocate în tunel.
Din cauza unei pene electrice, peste 2.000 de călători - situaţie fără precedent! - şi-au petrecut noaptea la bordul Eurostar-urilor, fără a primi nici o informaţie.
Apoi, în cursul dimineţii, au fost evacuaţi printr-o galerie de serviciu.
La vremea respectivă, compania Eurostar, deţinută în majoritate de Societatea Naţională a Căilor Ferate franceze, a explicat că în tunel, unde temperaturile sunt superioare celor de la exterior, zăpada intrată la motorul trenurilor s-a topit, provocând un scurt-circuit.
Tunelul de sub Canalul Mânecii, lung de 50 de km, face legătura între departamentul Pas-de-Calais, din nordul Franţei, şi comitatul Kent, din sud-estul Angliei.
Este alcătuit din doua galerii feroviare principale şi una de serviciu.