Drepturile clienţilor sunt protejate de norme actualizate la nivelul UE
Consumatorii şi autorităţile au acum posibilitatea de a sancţiona şi repara problemele cauzate de folosirea unor practici neloiale.
Articol de Carmen Gavrilă, 28 Mai 2022, 14:14
Drepturile clienţilor sunt, de astăzi, protejate de norme actualizate la nivelul Uniunii Europene. Consumatorii şi autorităţile au acum posibilitatea de a sancţiona şi repara problemele cauzate de folosirea unor practici neloiale.
Noile norme oferă consumatorilor și autorităților instrumente mai puternice pentru a-și exercita drepturile, aici intră, de exemplu, posibilitatea de a impune sancțiuni mai severe sau chiar măsuri reparatorii împotriva prejudiciilor.
Astfel, va fi posibil ca un consumator se poate trage la răspundere pe cei vinovați, dacă aceștia, de exemplu, folosesc elemente de design manipulator, menite să-i convingă pe consumatori să facă anumite alegeri.
În baza acestor noi norme vom știi mai clar de la cină cumpărăm ceva online, dacă e vorba de vânzătorul profesionist sau de cineva ca noi.
De asemenea, când vom cumpăra servicii digitale furnizorii au obligația să ne ofere informații despre ei, despre caracteristicile serviciului respectiv, iar noi vom putea ca în 14 zile să renunțăm la acel serviciu și mai există un aspect acum rezolvat de care, de exemplu, mulți români sau plâns în perioade de reduceri și anume că ele nu erau de fapt reduceri, acum dacă un vânzător va vrea să poată spune că aplică reduceri, trebuie să ia ca referință cel mai mic preț din ultimele 30 de zile pentru respectivul produs.
Vești bune și pentru iubitorii de concerte și alte evenimente, se creează condiții pentru cumpărarea de bilete direct de la organizatori și este interzis comercianților să revândă biletele cumpărate la pachet, online.