Culisele alegerilor pentru Congresul american
Candidaţii democraţi din Statele Unite au deschis o puternică ofensivă împotriva rivalilor republicani, pe care îi acuză că desfăşoară o campanie electorală finanţată cu fonduri uriaşe provenite din donaţii.
27 Septembrie 2010, 20:37
În vreme ce republicanii conduc o abilă operaţiune de campanie finanţată cu milioane de dolari donate de grupuri de interese nedezvăluite publicului, candidaţii democraţi din întreaga Americă au deschis o furibundă ofensivă în clipuri publicitare împotriva rivalilor republicani.
Binecunoscutul strateg republican Karl Rove a revenit la scenă deschisă şi construieşte un aşa numit partid republican în umbră, o reţea de donatori care este una din cele mai agresive în eforturile republicanilor de a câştiga controlul Camerei Reprezentanţilor şi Senatului.
Candidaţii democraţi folosesc rapoarte ale Better Business Bureau (agenţie de etică a afacerilor), documente privind plata impozitelor, reclamaţii adresate Curtii şi chiar procese de divorţ pentru a-şi discredita adversarii şi a-şi salva majoritatea în Congres.
Potrivit strategilor partidului, campania publicitară a venit mult mai devreme în acest an, democraţii vulnerabili încercând să lupte împotriva unei viguroase creşteri a influenţelor intereselor speciale.
În timp ce încearcă să trimită electorilor mesaje privind redresarea economiei, mulţi democraţi culeg acum roadele unei investigaţii de un an de zile în istoriile personale şi de afaceri ale candidaţilor republicani.
Eforturile lor sunt menite să ridice semne de întrebare asupra caracterului nominalizaţilor republicani şi să evite ca alegerile din noiembrie să devină un referendum asupra performanţelor preşedintelui Obama şi partidului său.
Democraţii "fac muncă de detectivi politici"
Timp de mai mult de un an o numeroasa echipă a Comitetului democrat de campanie pentru Congres a făcut cercetări în ce-i priveşte pe candidaţii republicani, un fel de muncă de detectiv politic, şi a creat adevărate dosare care au fost în cele din urmă aprobate de o echipă de avocaţi înainte ca informaţiile să fie folosite în clipurile televizate.
În Tennessee, un candidat republican şi-a acuzat rivalul democrat că a facut public procesul divorţului său în care se consemna ca şi-a ameninţat soţia cu o armă.
În Dakota de Sud, un democrat a dezvăluit faptul că rivalul republican a primit 20 de amenzi din cauza depaşirii vitezei, că nu a respectat indicatoarele de trafic şi că nu a plătit amenzile care au rezultat de doua ori în tentative de arest .
În Ohio, candidata democraţilor pentru Camera Reprezentanţilor, Betty Sutton, îl califica pe rivalul republican Tom Ganley drept un "vânzător necinstit de maşini folosite", care a fost citat de mai mult de 400 de ori pentru fraudă,discriminare şi şi-a minţit clienţii în legatură cu reparaţiile maşinilor, expunandu-i astfel riscului.
Cert este că, mai mult decât oricând, în acest an, când republicanii încearcă să câştige cel puţin 39 de locuri pentru a obţine controlul Camerei Reprezentanţilor, mulţi dintre nominalizaţii lor vin din medii de afaceri care includ numeroase documente pe care democraţii încearca să le exploateze.