Copilotul "a utilizat pilotul automat pentru a prăbuşi avionul în Alpi"
Analiza parametrilor de zbor conţinuţi de a doua cutie neagră a avionului Germanwings confirmă ipoteza unei acţiuni voite a copilotului pentru prăbuşirea avionului Germanwings.
04 Aprilie 2015, 07:08
Despre tragedia aviatică Germanwings, anchetatorii francezi au anunţat că o primă analiză a celei de a doua cutii negre a aparatului de zbor prăbuşit marea trecută în Alpii Francezi, confirmă presupunera unei acţiuni voite a copilotului care a mărit viteza de coborâre a avionului până la 30 de metri.
În urma impactului cu zona muntoasă, toate cele 150 de persoane aflate la bordul avionului şi-au pierdut viaţa.
Noile revelaţii după analiza parametrilor de zbor conţinuţi de a doua cutie neagră a avionului Germanwings confirmă ipoteza unei acţiuni voite a copilotului pentru prăbuşirea avionului, ipoteză lansată de anchetatori în urmă cu o săptămână, după ce studiaseră înregistrările din cabina avionului.
Analizând parametrii de zbor, anchetatorii Biroului Francez de Anchete şi Analize în domeniul aviaţiei au constatat că Andreas Lubitz a utilizat pilotul automat pentru a comanda coborârea avionului la o altitudine de 30 de metri, apoi a schimbat de mai multe ori setările pilotului automat pentru a comanda o viteză mărită a avionului în timp ce acesta cobora.
Anchetatorii fracezi au arătat că aceste date au rezultat în urma unei prime analize a parametrilor de zbor din cea de a doua cutie neagră a avionului, care conţine însă multe alte date ce urmează să fie studiate.
Cutia înregistrează secundă cu secundă toţi parametrii de zbor, cum sunt altitudinea, viteza sau traiectoria, dar şi mulţi alţii, iar anchetatorii au spus că, în cazul acestui avion, este vorba de 500 de parametri de zbor.
Copilotul fusese tratat pentru tendinţe suicidare
De cealaltă parte, în Germania, anchetatorii investighează viaţa personală a copilotului Andreas Lubitz pentru a-şi da seama care a fost motivaţia acţiunii sale în urma căreia au murit toţi cei 149 de oameni aflaţi la bordul avionului.
Ieri, procuratura din Düsseldorf a anunţat că analiza computerului personal al copilotului a arătat că în perioada de dinaintea catastrofei, Andreas Lubitz a căutat pe Internet metode de sinucidere, ca şi informaţii despre uşile blindate ale cabinei de pilotaj şi despre măsurile de securitate referitoare la acestea.
Tot procuratura din Düsseldorf a comunicat luni că Andreas Lubitz fusese tratat pentru tendinţe suicidare înainte să îşi ia licenţa de pilot, iar marţi, compania Lufthansa, căreia îi aparţine Germanwings, a făcut cunoscut că Andreas Lubitz îi anunţase în 2009 pe responsabilii şcolii de pilotaj Lufthansa din Arizona că suferise de o depresie severă, însă compania a spus că nu ştia că pilotul său avea probleme medicale recente, şi un concediu medical, inclusiv pentru ziua zborului.
Cotidianul Der Spiegel relatează că anchetatorii germani şi-au extins cercetările la cabinetele a cinci doctori, la care se tratase Andreas Lubitz în ultima perioadă.