Berea "numitor comun" pentru democraţi şi republicani
În Congresul american există un grup special creat pentru sprijinirea microberăriilor. Numărul total de microberării în SUA este de peste 2.300.
26 Iunie 2013, 13:26
Pentru mulţi americani, berea a devenit în ultimii ani nu doar un prilej de a se strânge cu prietenii, ci şi o modalitate de a face bani.
Numărul de microberării, mici fabrici de bere independente, care vin cu propriile reţete de bere, e în creştere.
Peste 400 de astfel de afaceri au fost deschise anul trecut în Statele Unite.
Numărul total de microberării este de peste 2.300, iar interesul americanilor faţă de berile artizanale, măsurat în vânzările făcute de producători şi restaurante, este mai mare ca oricând.
Dave Coleman are 36 de ani şi din august a deschis, alături de cel mai bun prieten al său, Mike, o mică berărie în Washington DC.
M-a invitat în ceea ce numeşte laboratorul său, o hală dominată de recipiente mari de aluminiu în care miroase a pâine umedă. Aici se naşte berea artizanală produsă de cei doi.
Dave povesteşte cum au lucrat aproape cinci ani la proiect, de la experimentat reţete de bere în bucătărie, la cumpărat depozitul şi echipamentele necesare, la atras investitori.
În mai puţin de un an de la pornirea afacerii, reuşesc să facă suficient profit cât să trăiască din asta. De fapt, le merge aşa de bine, că se extind.
În ultimii ani, americanii au început să prindă gustul berilor artizanale, mai aromate şi mai îndrăzneţe decât cele produse de marile companii. Aşa se face că în restaurante au apărut şi funcţii ca “director de bere”.
E jobul lui Greg Engert, care se ocupă de cele 555 de beri oferite de un bar din centrul capitalei americane.
AUDIO: Reportaj microberării.
"În mare, fac ceea ce fac şi somelierii, cei care administrează şi cumpără vin – doar că eu am în grijă bere.”
"A crescut imens interesul faţă de berea artizanală. Din 2009, când am deschis restaurantul, vânzările au crescut constant în fiecare an. E ceva nemaiauzit în industria de restaurante şi baruri. Iar clienţii nu mai sunt doar studenţi, toată lumea e interesată, cel puţin în oraşele mari.”
Microberărie din SUA. Foto: Ani Sandu.
La depozitul unui distribuitor de bere, camioanele sunt încărcate rapid cu baxuri şi pleacă spre supermarketuri şi restaurante.
Din cele 50 de beri pe care le distribuim, cel puţin jumătate, dacă nu două treimi, sunt ale unor microberării. Papilele gustative ale americanilor sunt în schimbare, oamenii vor ceva diferit, spune William Reyes, reprezentantul companiei de distribuţie.
Bill DeBaun este editor la un site care publică articole doar despre bere.
L-am întrebat care ar fi explicaţia la numărul în creştere de microberării.
"Cred că oamenii înţeleg că primesc un produs foarte bun. Pe de altă parte e vorba şi de spiritul de comunitate. Ajungi să-ţi faci prieteni, să-i cunoşti pe cei care fac produsul ce-ţi place aşa de tare. Când vezi grija şi atenţia oamenilor din breaslă, berari, manageri de bar, cei care-ţi servesc berea, îţi vine să stai mai mult în preajma lor.”
Dacă mai e nevoie de vreo dovadă că berea artizanală e din ce în ce mai iubită de americani, o găsim în Congresul american, unde există un grup special creat pentru sprijinirea microberăriilor. 121 de congressmani fac parte din el.
Copreşedintele grupului, democratul Peter DeFazio, spune că, în contextul unui Congres divizat, berea e cam singurul numitor comun pentru democraţi şi republicani.
"Ce-am reuşit în cadrul grupului e că ne strângem cu toţii, să bem nişte bere bună şi să nu ne certăm. Lăsăm puţin politica deoparte.”
Democratul Peter DeFazio. Sursa: Ani Sandu.