Volkswagen, interesat de Suzuki
Preluarea Suzuki de către Volkswagen ar da naştere celui mai mare constructor auto mondial.
Articol de Ionuţ Dragu, 09 Decembrie 2009, 09:47
Grupul auto german Volkswagen AG poartă discuţii referitoare la preluarea unei participaţii de până la 20 la sută din acţiunile constructorului auto japonez Suzuki Motor Corp., potrivit informaţiilor publicate miercuri în media japoneză, citată de Reuters.
În ultima jumătate de an, mai mulţi executivi de la Volkswagen au declarat că Suzuki ar fi o ţintă interesantă dată fiind expertiza pe care o are grupul japonez pe segmentul automobilelor mici, un segment cheie pentru pieţele emergente.
La rândul său, printr-un parteneriat cu grupul german constructorul auto japonez ar avea acces la tehnologia Volkswagen din domeniul autovehiculelor hybride şi electrice, segment în care Suzuki este în urma rivalilor domestici Toyota şi Honda.
Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, se află acum în faza finală a negocierilor pentru a investi 250 miliarde yeni (2,8 miliarde dolari ) pentru un pachet de 20 la sută din acţiunile Suzuki, cel de-al patrulea constructor auto japonez.
De asemenea, potrivit vocii unui director din interiorul Suzuki, Volkswagen analizează posibilitatea preluării unui pachet de 10 până la 20 la sută.
În sprijinul afirmaţiilor sale a venit şi director general de la Suzuki, Osamu Suzuki, care a subliniat că, deocamdată, nu s-a luat nicio decizie finală, fără să ofere alte detalii.
O eventuală alianţă între Volkswagen şi Suzuki ar da naştere celui mai mare constructor auto mondial. Un eventual acord ar permite ambelor companii să-şi extindă prezenţa pe pieţele emergente. Suzuki are o cotă mare de piaţă în India, în timp ce Volkswagen are o poziţie solidă în China.
Volkswagen, în prezent numărul doi mondial, a vândut 5,3 milioane autovehicule în primele zece luni ale acestui an iar Suzuki, locul nouă mondial, a vândut 1,9 milioane autovehicule.
Împreună cele două companii depăşesc liderul mondial, Toyota Motor, care în primele zece luni ale acestui an a vândut 6,4 milioane autovehicule.
Recesiunea mondială i-a presat pe constructorii auto să caute alianţe, însă până acum nu s-a întâmplat mare lucru, cu excepţia preluării Chrysler de către Fiat.
Informaţiile referitoare la o posibilă alianţă între Volkswagen şi Suzuki vin la o săptămână după ce grupul auto francez PSA Peugeot Citroën a dezvăluit că analizează posibilitatea preluării unui pachet de acţiuni la un alt constructor auto japonez, Mitsubishi Motors, ca parte a unui parteneriat extins.
Toate aceste anunţuri sugerează că ar putea apărea un nou val de consolidări în industria auto mondială