Valoarea comisioanelor, "afişată pe ecranul bancomatelor"
FOTO: Băncile trebuie să afişeze, de astăzi, pe ecranele bancomatelor, valoarea nominală a comisioanelor pentru tranzacţiile cu carduri.
Articol de Radiojurnal, 03 Martie 2015, 14:51
Băncile trebuie să afişeze, de astăzi, pe ecranele bancomatelor, valoarea nominală a comisioanelor pentru tranzacţiile cu carduri, pentru a le oferi consumatorilor posibilitatea de a renunţa la efectuarea acestora.
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Marius Dunca, a explicat, pentru Radio România Actualităţi, ce trebuie să ştie clienţii băncilor.
Marius Dunca: Operatorii financiar-bancari au obligaţia de a informa consumatorii asupra tuturor comisioanelor, tarifelor şi tuturor tipuri de costuri pe care trebuie să le suporte consumatorul în momentul în care face o retragere de la bancomat sau o informare. Aceste informaţii trebuie date şi trebuie scrise pe ecranul video al terminalelor ATM.
Reporter: Ce se întâmplă dacă, totuşi, clienţii nu vor găsi aceste informaţii, ce trebuie să facă?
Marius Dunca: O perioadă de 30 de zile vedem care sunt problemele şi acei operatori financiar-bancari care nu au reuşit să implementeze ordinul să vină cu argumente, să vedem din ce motiv, după care încep sancţiunile contravenţionale, cu măsură complementară de punere în aplicare a acestui ordin, de intrare în legalitate. Din câte ştiu, majoritatea operatorilor financiar-bancari deja afişează aceste costuri.
Valoarea reală a comisioanelor se afişează doar pe ecranele bancomatelor băncii care a emis cardul. FOTO: Ionuţ Iamandi.
Preşedintele ANPC a mai explicat că, tot de astăzi, băncile sunt obligate să afişeze pe ecranele bancomatelor termenul maxim şi numărul de telefon la care consumatorii pot apela pentru a-şi recupera cardurile blocate în aparate.