Trei oferte pentru privatizarea CFR Marfă
Ministerul transporturilor anunţă că, până miercuri, au fost depuse 3 dosare de precalificare. Două firme şi un consorţiu s-au arătat interesate de pachetul majoritar al CFR Marfă.
08 Mai 2013, 18:44
Ministrul transporturilor, Relu Fenechiu, a prezentat în şedinţa de guvern o informare privind modul în care se derulează privatizarea CFR Marfă.
Potrivit calendarului, companiile interesate au avut posibilitatea să depună până, miercuri, la ora 16:00 dosarele de precalificare.
Până miercuri, două firme şi un consorţiu au depus documentaţia de participare la etapa de precalificare, pentru procedura de vânzare de acţiuni, urmată de licitaţie cu ofertă în plic pentru un pachet majoritar de 51% din capitalul social al Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă ”CFR MARFĂ”, potrivit ministerului transporturilor.
Cei trei ofertanţi sunt, potrivit ministerului transportului, OmniTRAX Inc., SC Grup Feroviar Român S.A. şi Asocierea SC Transferoviar Grup S.A. şi Donau- Finanz GMBH.
Premierul Victor Ponta a declarat că nu se va repeta spectacolul de la Oltchim, pentru că au fost schimbate condiţiile, în cazul acestei privatizări.
"Ştiu că este vorba despre societăţi foarte mari pentru că nu s-au putut înscrie la licitaţie decât cei cu o anumită cifră de afaceri şi cu o anumită garanţie importantă, garanţia mi se pare că este de vreo 10 milioane de euro, deci, nu mai putem avea show", a declarat prim-ministrul Victor Ponta
Potrivit corespondentului RRA la Palatul Victoria, deschiderea plicurilor cu documentele de participare va avea loc joi, 9 mai, la ora 11:00, iar verificarea şi analizarea acestora se va face până în data de 15 mai când se va întocmi lista investitorilor precalificaţi să participe în continuare la procesul de privatizare.
CFR Marfă, în pierdere din 2007
Statul român a decis să privatizeze 51% din acţiunile CFR Marfă, la un preţ de pornire a licitaţiei de aproape 800 de milioane de lei.
CFR Marfă este scoasă la vânzare la solicitarea expresă a organismelor financiare internaţionale - a explicat la PRO TV ministrul tranpsorturilor, Relu Fenechiu, luna trecută.
"A fost o cerinţă imperativă: în condiţiile în care nu rezolv această problemă până în luna mai nu putem prelungi acordul stand-by cu FMI.
"Eram ameninţaţi şi cu pierderea a 10% din fonduri, în cazul nerealizării acestei chestiuni", a declarat Relu Fenechiu.
Compania feroviară de transport marfă nu a mai înregistrat profit din anul 2007, în perioada 2008-2012 pierderile ridicându-se la aproximativ 1,2 miliarde de lei.