Schimbări în conducerea Tarom
Nicolae Demetriade şi-a dat demisia din funcţia de administrator, director executiv, acuzând ministerul transporturilor că a intervenit în activitatea companiei, potrivit Agerpres.
Articol de Radiojurnal, 22 Octombrie 2013, 13:39
Schimbări în conducerea Tarom, prima companie pentru care România a încercat să aplice modelul cerut de FMI al managementului privat.
Potrivit agenţiei de ştiri Agerpres, Nicolae Demetriade şi-a dat demisia din funcţia de administrator - director executiv, acuzând ministerul că a intervenit în activitatea companiei.
Ministerul Transporturilor ar fi cerut demisia lui Nicolae Demetriade, dar şi a preşedintelui Consiliului de Administraţie, Dan Pascariu, pentru că aceştia nu au fost de acord cu prelungirea mandatului directorului general, belgianul Christian Heinzmann.
Ministrul transporturilor, Ramona Mănescu, aflată marţi la un eveniment organizat de Ambasada Marii Britanii, a vorbit despre importanţa strategică a Tarom şi a arătat că un director general are nevoie de susţinere
"Domnul Heinzmann are un contract de mandat, un plan de management pe care trebuie să şi-l implementeze, dar domnul Heinzmann, ca să poată implementa acest plan de management, trebuie să aibă suportul Consiliului de Administraţie. Nu se poate ca managerul să tragă într-o direcţie şi Consiliul de Administraţie în altă direcţie", a spus ministrul transporturilor.
Ramona Mănescu a mai declarat că cele 20 de milioane de euro, care reprezentau avansul privatizării eşuate a CFR Marfă, au fost deblocate.
Miercuri, compania Grup Feroviar Român va primi înapoi garanţia de 10 milioane de euro depusă la începutul procesului de privatizare a Companiei CFR Marfă.
Reporterul RRA, Alex Lancuzov, a transmis că, zilele acestea, reprezentanţii ministerului discută cu delegaţia FMI pentru a stabili un calendar al noii încercări de privatizare a CFR Marfă.
Miercuri, în Parlament, PDL şi PP-DD au depus o nouă moţiune simplă la Camera Deputaţilor pe tema privatizării CFR Marfă.
În document semnatarii solicită răspuns la întrebări privind soarta celor 11 mii de angajaţi ai CFR Marfă, momentul reluării procesului de privatizare şi stabilirea vinovatului pentru hotărârea de guvern care a dus la eşuarea privatizării.