SANB, serviciul oferit de bănci care previne frauda online prin verificarea identității beneficiarului
SANB asigură furnizarea şi afişarea automată în ordinul de plată electronică a prenumelui şi iniţialei numelui beneficiarului plăţii, în momentul introducerii de către plătitor a contului IBAN al beneficiarului.
Articol de Radiojurnal, 24 Noiembrie 2022, 12:51
Băncile din România le oferă, de puţin timp, clienţilor o nouă funcţie de verificare a identităţii celui cărora le trimit bani. Facilitatea se numeşte SANB, adică Serviciul Afişare Nume Beneficiar, şi are ca obiectiv prevenirea fraudelor în rândul clienţilor care efectuează plăţi electronice.
De asemenea, poate contribui la reducerea tranzacţiilor eronate generate de introducerea greşită a codului IBAN al beneficiarului.
Practic, SANB asigură furnizarea şi afişarea automată în ordinul de plată electronică a prenumelui şi iniţialei numelui beneficiarului plăţii, în momentul introducerii de către plătitor a contului IBAN al beneficiarului.
În cazul unei plăţi către o persoană juridică se va afişa plătitorului, pentru validare, o parte din denumirea firmei.
În faza pilot, serviciul este disponibil în prezent la CEC Bank, ING Bank şi Libra Internet Bank, iar începând cu 2023 şi alte bănci urmează să ofere această facilitate.