Românii beau mai puţină bere
Preşedintele unuia dintre producătorii din domeniu estimează că vânzările de bere vor scădea cu 15 la sută în 2009.
Articol de Ionuţ Dragu, 22 Septembrie 2009, 13:43
Volumul de vânzări pe piaţa berii din România va scădea cu până 15 la sută în 2009 comparativ cu anul trecut, în principal din cauza efectelor crizei economice şi a unei luni iulie mai răcoroase, a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă Shachar Shhaine, preşedinte URBB & Carlsrom Beverage.
"La nivelul pieţei berii primul semestru a adus o scădere cu 10 la sută a volumului de vânzări, pe fondul crizei economice, care a determinat o diminuare a consumului de bere. Până la finele acestui an, jucătorii din piaţă estimează o scădere de 10 până la 15 la sută a volumului de vânzări la nivel de industrie", a declarat Shhaine. Acesta a precizat că pe primele opt luni ale anului scăderea pieţei a fost de 15 la sută, şi că momentul unei scăderi pe piaţa berii era de aşteptat după 7-8 ani de creştere continuă cu ritmuri anuale de 6-7 la sută.
"În ceea ce ne priveşte pe noi în lunile de vară am înregistrat creşteri la volumul de bere vândută cu circa 4-5 la sută, şi ne-am crescut şi cota de piaţă cu 10 la sută ca volum şi 13 la sută ca valoare", a spus preşedintele URBB. Shhaine a spus că majorarea vânzărilor în lunile de vară ale companiei este explicabilă prin dublarea investiţiilor în publicitate făcute de către URBB.
Anul acesta, compania care ocupă locul 4 pe piaţa berii din România a realizat investiţii de 7 milioane euro în activităţile ce vizează berea, alte 10 milioane de euro fiind investite într-o fabrică de îmbuteliere a apei minerale care va fi inaugurată cel mai probabil în primăvara anului viitor.
Shhaine a estimat că URBB va obţine profit operaţional în acest an.
În ceea ce priveşte piaţa după primele opt luni ale acestui an vânzările de bere au totalizat 12,4 milioane hectolitri în scădere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut când acesta au însumat 14,6 milioane hectolitri. În volum, URBB a înregistrat pe primele opt luni vânzări de bere în valoare de 1,2 milioane hectolitri.