Propunerea de modificare a coridorului IV paneuropean, criticată
Reprezentanţii uzinei Dacia spun că renunţarea la tronsonul Piteşti - Sibiu al coridorului IV pan-european, propusă de ministrul Dan Şova, ar produce mari pagube uzinei.
Articol de Radiojurnal, 12 Noiembrie 2013, 19:39
Reprezentanţii Uzinelor Dacia critică propunerea ministrului Dan Şova de modificare a traseului Coridorului IV Pan-european rutier, pe traseul Sibiu - Braşov, în locul tronsonului Sibiu-Piteşti, cum se convenise iniţial, inclusiv cu reprezentanţii Comisiei Europeane.
Vicepreşedintele Consiliului de Administraţie de la Dacia, Constantin Stroe, este de părere că ministrul Dan Şova ar fi trebuit mai degrabă să solicite suplimentarea bugetului şi să realizeze ambele variante, iar renunţarea la tronsonul Piteşti - Sibiu ar produce mari pagube uzinei.
"L-aş invita pe domnul Dan Şova ca decizii de o importanţă fundamentală să le ia pe baza unor argumente economice solide, fără concesii şi fără compromisuri. Vreau să-i aduc al cunoştinţă că zilnic din Automobile Dacia intră şi ies 660 de camioane de mare tonaj cu maşini, că într-un an de zile 132.000 de camioane merg pe ruta spre vest, adică Mioveni-Piteşti-Vâlcea-Sibiu-Deva-Arad-vama de la Nădlac. Efectul economic pe automobil transportat spre vest înseamnă 26 de euro câştigaţi.
"Dacă am parcurge traseul acesta spre vest spre autostradă, şi nu pe actuala arteră de circulaţie, de la Mioveni până la Sibiu, acum se parcurg cei 220 de km în 5,7 ore, iar în regim de autostradă, la viteză medie legală s-ar reduce la 2,6 ore. Automobile Dacia funcţionează bine, dorim să funcţioneze bine şi singura condiţie în care putem activa pe termen lung fără probleme este noţiunea de competitivitate.
"Or, aduc aminte că în Maroc deja sunt două fabrici, la Tanger şi la Casablanca, care produc aceeaşi marcă şi dacă marocanii vor reuşi să le producă la costuri mai mici decât noi, cei de la Mioveni, Piteşti, Argeş, adio încărcarea la capacitatea maximă a uzinei din Piteşti! Un loc de muncă la uzina Dacia multiplică cinci în România. Dacă la asta mai adaug că în fiecare an scoatem 6 milioane de metri cubi de componente auto, tot pe această rută spre vest, ar fi o tragedie să facă aşa ceva", spune Constantin Stroe.
Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine, Dan Şova, îşi argumentează propunerea prin costuri care ar fi de patru ori mai reduse o dată cu varianta prin Braşov.