Program redus de muncă pentru angajaţii Renault din Europa
Aproximativ 10 mii de angajaţi ai uzinelor Renault din Europa vor avea programul redus de lucru. În România nu se vor lua aceste măsuri, spune directorul de comunicare Renault România.
Articol de Roxana Vasile, Paris, 25 Octombrie 2011, 16:03
Din Franţa, vine anunţul că aproximativ 10.000 de angajaţi din Europa ai uzinei Renault, vor avea programul de lucru redus în perioada următoare, din cauza previziunilor pesimiste cu privire la piaţa auto pentru anul viitor.
Partea plină a paharului - prea multe maşini asamblate din vară până acum; partea goală - prea puţine comenzi.
Din orice perspectivă ar fi văzute lucrurile, decizia conducerii celor de la Renault este aceeaşi: de mâine până pe 1 noiembrie inclusiv, toţi angajaţii uzinei de la Douai din nordul Franţei, vor intra în şomaj parţial.
Pentru Carlos Gohsn, preşedintele-director general al constructorului de automobile, este vorba de o situaţie punctuală, care să permită regularizarea stocurilor, ceea ce va face, însă, ca 4.800 de muncitori să rămână acasă o săptămână.
Şi în alte fabrici au fost anunţate măsuri similare. La Sandouville şi Flins-sur-Seine angajaţii, peste 5.000 în total, vor fi obligaţi să facă toţi punte între weekend şi sărbătoarea religioasă de marţi - Toţi Sfinţii, care în Franţa este zi nelucrătoare.
Aceeaşi decizie a fost luată şi în cazul Uzinei Novo Mesto din Slovenia.
Din fericire, în România nu se pune problema unei astfel de măsuri, după cum dă asigurări Anca Oreviceanu, director de comunicare.
"Pentru moment, la Dacia nu sunt prevăzute schimbări în ceea ce priveşte programul de lucru sau numărul angajaţilor. Uzina lucrează acum la capacitatea maximă pentru a satisface cererile clienţilor", a spus Anca Oreviceanu.
Atât Renault, cât şi Peugeot şi Citroën întrevăd o scădere a vânzărilor în lunile următoare.
În aceste condiţii, industria de automobile trebuie susţinută în continuare sau trebuie schimbată politica în materie de transporturi.
Yves Cochet, deputat ecologist, este, mai degrabă, pentru a doua variantă.
"În 2008 - 2009, statul a împrumutat ambilor constructori circa 10 miliarde de euro, ori ei nu şi-au schimbat prea mult politica. Date fiind actualele circumstanţe financiare europene, nu e sigur că cererea de maşini noi va creşte la anul. De aceea, cred că este necesară reconversia unei părţi a angajaţilor pentru producerea, de pildă, de autobuze. Jumătate din deplasările francezilor sunt sub 3 km; prin urmare, ele sunt adaptate maşinilor mici şi, desigur, transportului în comun", a afirmat Yves Cochet..