Ofertele pentru privatizarea CFR Marfă, analizate de autorităţi
La Ministerul Transporturilor s-au deschis azi dosarele cu documentele de participare, care trebuie să ateste îndeplinirea condiţiilor puse de autorităţile române.
Articol de Alex Lancuzov, 09 Mai 2013, 13:38
Cel mai mare operator privat de transport feroviar din România, o companie americană şi o asociere între o firmă românească şi un fond de investiţii austriac s-au inscris la licitaţie pentru a obţine pachetul majoritar de acţiuni de la CFR Marfă.
La Ministerul Transporturilor s-au deschis joi dosarele cu documentele de participare, care trebuie să ateste îndeplinirea condiţiilor puse de autorităţile române în cadrul strategiei de privatizare, experienţă relevantă şi capacitate financiară de a prelua şi dezvolta compania de stat, în prezent cu mari pierderi şi datorii.
Două companii şi o asociere au depus documentele de precalificare pentru procedura de privatizare CFR Marfă.
Una dintre companii este OmniTRAX Inc., prezentată de către autorităţile de la Bucureşti drept lider in domeniu în America de Nord.
Al doilea concurent este GFR Grup Feroviar Român, al doilea operator feroviar de marfă şi primul operator privat din România.
Al treilea competitor este o asociere, Transferoviar Group şi Donau-Finanz GMBH din Austria, un fond de investiţii care gestionează active în valoare de aproximativ două miliarde de euro şi participă, de asemenea, şi în faza finală pentru preluarea pachetului majoritar de acţiuni pentru companie de transport feroviar de marfă din Bulgaria.
Potrivit calendarului anunţat al privatizării, până pe 15 mai se va face evaluarea ofertelor de precalificare, iar pe 28 mai este programată începerea negocierilor individuale cu cei rămaşi în urma analizei dosarelor.
Pe 19 iunie se va depune oferta finală, in plic.
Iar pe 20 iunie va fi anunţat numele companiei sau asocierii care va prelua CFR Marfă.
Preţul de pornire în această licitaţie este de aproximativ 180 de milioane de euro.
Potriviti ministrului transporturilor, Relu Fenechiu, statutul român va rămâne cu 49% din acţiunile CFR Marfă, iar în contractul de privatizare sunt prevăzute clauze care împiedică orice tentativă de a vinde cele 25.000 de vagoane "la fier vechi".