Ofertă în creştere pe piaţa amenajărilor din România
După 2000, piaţa construcţiilor şi amenajărilor din România a cunoscut o dezvoltare amplă, nu mai puţin de 5 lanţuri de magazine fiind prezente în aproape toate judeţele.
Articol de Ionuţ Dragu, 27 Aprilie 2010, 10:41
Dezvoltarea economică cunoscută de România, în anii 2002 - 2008, a permis lansarea pe piaţă a mai multor lanţuri de magazine de materiale de construcţii şi amenajări interioare, atât internaţionale cât şi autohtone.
Rând pe rând, magazine precum Bricostore, Praktiker, Hornbach, Dedeman, Obi, Kika, Ikea etc au început să-ţi extindă afacerile în România, deschizând mai multe puncte de lucru cu o gamă exagerat de mare de produse.
De la cuie şi până la case din lemn complet utilate şi echipate, gata de locuit, companiile de profil au înregistrat cifre de afaceri impresionante.
Printre primele magazine mari de construcţii care şi-a făcut apariţia pe piaţa din România este Bricostore.
De la intrarea pe piaţa românească în 2002 cu magazinul din Militari, Bucureşti, compania a ajuns să deschidă până în 2009, în total 14 magazine în toată ţara.
Potrivit Ziarului Financiar, care citează un reprezentant al Bricostore Romania, cifra de afaceri a companiei a ajuns, în 2008 la 243 de milioane de euro.
Un alt lanţ de magazine, considerat la un moment dat rivalul companiei franceze, este Practiker, controlat de grupul Praktiker Bau.
Din 2002 şi până în prezent, Practiker a reuşit să se impună pe piaţa din România cu 26 magazine deschise în mai multe localităţi.
Grupul german Praktiker Bau deţine în prezent o reţea internaţională de peste 420 de magazine în 9 ţări, iar potrivit unui comunicat al companiei din România, în anul 2009 cifra de afaceri a fost de 257,6 milioane Euro, în scădere cu 15,7% faţă de valoarea din 2008.
Printre alte companii care au reuşit să se impună pe piaţa materialelor de construcţii şi de amenajări din România se numără şi grupul de firme Dedeman, care are în prezent 18 magazine deschise în mai multe localităţi din România.
Potrivit unui comunicat al companiei, Dedeman a reuşit, în 2009, să ajungă la o cifră de afaceri de 250 milioane de euro, depăşind astfel compania franceză Bricostore.
Nici OBI, cel de-al cincelea mare distribuitor de materiale de construcţii şi amenajări interioare din lume, nu a ocolit România.
Potrivit siteului companiei, magazinele OBI din întreaga lume au înregistrat în anul financiar 2006 - 2007 vânzări totale de 5,8 miliarde Euro.