În acest an românii au cheltuit de Black Friday mai puţin decât anul trecut
Cea mai mare sumă raportată a depăşit 35.000 de lei, iar în topul achiziţiilor s-au aflat încălţămintea, suplimentele alimentare şi cosmeticele, urmate de aparatură foto şi cărţi.
Articol de Radiojurnal, 17 Noiembrie 2022, 12:58
În acest an românii au cheltuit de Black Friday mai puţin decât anul trecut, deşi numărul tranzacţiilor online cu cardul a crescut cu 27%, potrivit unui studiu de specialitate.
Astfel, suma medie a fost de 322 de lei, în scădere faţă de ediţia din 2021, când ajunsese la 370 de lei.
Cea mai mare sumă raportată a depăşit 35.000 de lei, iar în topul achiziţiilor s-au aflat încălţămintea, suplimentele alimentare şi cosmeticele, urmate de aparatură foto şi cărţi.
Datele mai indică faptul că majoritatea cumpărătorilor online au fost efectuate de către femei în proporţie de 54,1%, în timp ce ponderea bărbaţilor a fost de 45,9%.
Grupa de vârstă cu cele mai multe achiziţii a fost de 35 - 44 de ani, urmată îndeaproape de cele de 25 - 34 de ani şi de 45 - 54 de ani.