GFR, invitat să semneze contractul pentru CFR Marfă
Grupul Feroviar Român a câştigat licitaţia pentru privatizarea CFR Marfă. Consiliul Concurenţei "nu intenţionează să blocheze piaţa transporturilor feroviare".
29 August 2013, 18:13
Grupul Feroviar Român, compania care a câştigat licitaţia pentru privatizarea CFR Marfă este invitată luni la Ministerul Transporturilor să semneze contractul de preluare a pachetului majoritar.
Potrivit unor surse Grampet, firma care controlează activitatea GFR, după parafarea documentului, cumpărătorul va trebui să achite 20 de milioane de euro reprezentând prima tranşă din preţul negociat la peste 200 de milioane de euro.
Între cele două plăţi, este aşteptat avizul Consiliului Concurenţei.
Fără acest aviz, noua structură nu-şi poate începe activitatea.
Planul de invistiţii, asumat pentru alte aproape 200 de milioane de euro, rămâne valabil - au mai precizat aceleaşi surse - dar cu aplicare pe mai mulţi ani.
Discuţii cu privire la perioada în care CFR Marfă ar trebui să se redreseze după această privatizare vor avea loc se pare tot luni, odată cu semnarea contractului.
Consiliul Concurenţei nu intenţionează să blocheze piaţa transporturilor feroviare
Preşedintele Consiliului, Bogdan Chiriţoiu, a declarat într-un interviu pentru Radio România Actualităţi deşi este prematură o pronunţare în acest moment, Grupul Feroviar Român ar putea primi avizul, dacă nu încalcă regulile concurenţiale.
"Guvernul a declarat Grupul Feroviar Român drept câştigătorul licitaţiei. Acum, ce mai rămâne de făcut, trebuie să plătească preţul şi desigur rămâne şi subiectul nu lipsit de importanţă al avizului nostru. În momentul în care se va face cererea asta în mod oficial, va trebui să analizăm dacă putem să aprobăm această operaţiune sau eventual dacă impunem anumite condiţii", a spus Bogdan Chiriţoiu..
Potrivit preşedintelui Consiliului Concurenţei, legea spune că GFR nu are voie să preia controlul companiei fără autorizarea Consiliului.
Consiliul Concurenţei nu intenţionează să blocheze piaţa transporturilor feroviare prin neacordarea avizului pentru privatizarea CFR Marfă, spune Bogdan Chiriţoiu.
"În orice caz, /.../ nostru nu este să blocăm tranzacţia. Deci, în măsura în care găsim că ea poate fi compatibilă cu mediul concurenţial normal, deci că nu face mai mult rău decât bine, evident că o să aprobăm, dar va trebui să ne convingem într-adevăr că nu sunt efecte anticoncurenţiale sau dacă sunt, să găsim nişte soluţii", a mai declarat Bogdan Chiriţoiu.
Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a mai precizat că instituţia pe care o conduce poate lua legal o decizie în termen de maximum 5 luni de la primirea cererii referitoare la privatizarea CFR Marfă.