Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Expansiune a marilor reţele comerciale

Aproximativ 45% din comerţul cu bunuri de larg consum din România se realizează prin intermediul marilor reţele comerciale, potrivit datelor comercianţilor.

Expansiune a marilor reţele comerciale

Articol de Sergiu Şteţ, 17 Noiembrie 2011, 13:49

Hypermarket, supermarket, magazin de tip discount, cuvinte care intră zilnic în vocabularul tot mai multor cumpărători din Romania.

Peste 500 de magazine noi au fost deschise doar anul acesta, iar expansiunea marilor reţele comerciale continuă.

Vorbim de mii de metri pătraţi, spaţiu de vânzare pentru fiecare magazin, mii sau chiar zeci de mii de vizitatori, cei mai mulţi fiind clienţi, şi o cifră de afaceri totală de ordinul miliardelor de euro în fiecare an.

Mai ales în oraşele mai mici, dar nu numai, deschiderea unui nou supermarket este un adevărat eveniment pentru comunitate.

Reducerile şi preţurile promoţionale oferite la inaugurare fac ca sute de oameni să stea la cozi ore întregi şi să se înghesuie la intrare.

Chiar dacă vânzările au scăzut faţă de cele din anii 2007-2008, marile reţele comerciale continuă să deschidă magazine noi.

"Este o luptă pentru cotă de piaţă, fiecare încearcă să-şi mărească numărul de magazine, astfel încât să poată să aibă un avantaj competiţional faţă de furnizori, să atingă cât mai mulţi clienţi, având în vedere că suprafaţa României este destul de mare, iar drumurile destul de lungi, astfel încât, chiar dacă suntem într-o perioadă de criză încă, din păcate, marile reţele nu au altă şansă decât să-şi continue expansiunea, chiar dacă rezultatele nu sunt cele ale anilor 2007 sau 2008 şi chiar dacă cifrele sunt în continuare în descreştere", a explicat vicepreşedintele Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România, Alexandru Vlad.

Aproximativ 45% din comerţul cu bunuri de larg consum din România se realizează prin intermediul marilor reţele comerciale.

Cifra de afaceri a acestora este de aproximativ 5 miliarde de euro pe an, însă multe dintre marile reţele comerciale au înregistrat pierderi anul trecut.

Conform unui studiu realizat, în aceasta primăvară, de Centrul de Marketing ISRA, clienţii din mediul urban cumpără cel mai mult pâine, fructe proaspete, produse de îngrijire personală, lactate şi legume proaspete.

Reprezentanţii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România susţin că clientul mediu cheltuieşte între 50 şi 300 de lei, în funcţie de mărimea magazinului.

Conform datelor Institutului Naţional de Statistică, peste 40% din veniturile lunare ale unei familii sunt cheltuite pe alimente şi băuturi nealcoolice, iar 7% din venituri sunt cheltuite pe alcool şi ţigări.

Exporturile de bunuri, în creştere
Economie 10 August 2010, 12:42

Exporturile de bunuri, în creştere

Potrivit estimărilor preliminare ale Institutului Naţional de Statistică, în luna iulie România a exportat cu 30 la sută mai...

Exporturile de bunuri, în creştere
Guvernul a adoptat trei strategii în domeniul economic
Economie 21 Noiembrie 2024, 17:43

Guvernul a adoptat trei strategii în domeniul economic

Strategia de industrializare a României este pentru perioada 2024-2030.

Guvernul a adoptat trei strategii în domeniul economic
Ajutor de stat pentru întreprinderile mari consumatoare de energie
Economie 21 Noiembrie 2024, 16:55

Ajutor de stat pentru întreprinderile mari consumatoare de energie

Comisia Europeană a aprobat un ajutor de stat în valoare de 578 de milioane de euro pe care România urmează să îl acorde...

Ajutor de stat pentru întreprinderile mari consumatoare de energie
Forum Economic România-Polonia, la Bucureşti
Economie 21 Noiembrie 2024, 14:59

Forum Economic România-Polonia, la Bucureşti

Schimburile comerciale dintre cele două ţări s-au situat, în prima jumătate a acestui an, la peste 6,7 miliarde de euro.

Forum Economic România-Polonia, la Bucureşti
Uzina Arsenal din Reşiţa îşi reporneşte activitatea
Economie 21 Noiembrie 2024, 14:44

Uzina Arsenal din Reşiţa îşi reporneşte activitatea

Uzina Arsenal din Reşiţa îşi reporneşte activitatea pentru a produce obuze de artilerie, utilizate încă de ţările...

Uzina Arsenal din Reşiţa îşi reporneşte activitatea
Micii fermieri care au tractoare vechi şi poluante vor putea să-şi cumpere utilaje noi
Economie 20 Noiembrie 2024, 15:20

Micii fermieri care au tractoare vechi şi poluante vor putea să-şi cumpere utilaje noi

Administraţia Fondului pentru Mediu urmează să deschidă programul "Rabla pentru tractoare".

Micii fermieri care au tractoare vechi şi poluante vor putea să-şi cumpere utilaje noi
România, cel mai mare exportator de grâu din UE
Economie 20 Noiembrie 2024, 14:56

România, cel mai mare exportator de grâu din UE

Exporturile de grâu ale Uniunii Europene au fost, în acest sezon agricol, în scădere cu o treime faţă de perioada similară...

România, cel mai mare exportator de grâu din UE
Indicele ROBOR la trei luni îşi continuă tendinţa de creştere uşoară
Economie 19 Noiembrie 2024, 21:30

Indicele ROBOR la trei luni îşi continuă tendinţa de creştere uşoară

Indicele ROBOR la trei luni, în funcţie de care se calculează costul creditelor de consum în lei cu dobândă variabilă, îşi...

Indicele ROBOR la trei luni îşi continuă tendinţa de creştere uşoară