Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Expansiune a marilor reţele comerciale

Aproximativ 45% din comerţul cu bunuri de larg consum din România se realizează prin intermediul marilor reţele comerciale, potrivit datelor comercianţilor.

Expansiune a marilor reţele comerciale

Articol de Sergiu Şteţ, 17 Noiembrie 2011, 13:49

Hypermarket, supermarket, magazin de tip discount, cuvinte care intră zilnic în vocabularul tot mai multor cumpărători din Romania.

Peste 500 de magazine noi au fost deschise doar anul acesta, iar expansiunea marilor reţele comerciale continuă.

Vorbim de mii de metri pătraţi, spaţiu de vânzare pentru fiecare magazin, mii sau chiar zeci de mii de vizitatori, cei mai mulţi fiind clienţi, şi o cifră de afaceri totală de ordinul miliardelor de euro în fiecare an.

Mai ales în oraşele mai mici, dar nu numai, deschiderea unui nou supermarket este un adevărat eveniment pentru comunitate.

Reducerile şi preţurile promoţionale oferite la inaugurare fac ca sute de oameni să stea la cozi ore întregi şi să se înghesuie la intrare.

Chiar dacă vânzările au scăzut faţă de cele din anii 2007-2008, marile reţele comerciale continuă să deschidă magazine noi.

"Este o luptă pentru cotă de piaţă, fiecare încearcă să-şi mărească numărul de magazine, astfel încât să poată să aibă un avantaj competiţional faţă de furnizori, să atingă cât mai mulţi clienţi, având în vedere că suprafaţa României este destul de mare, iar drumurile destul de lungi, astfel încât, chiar dacă suntem într-o perioadă de criză încă, din păcate, marile reţele nu au altă şansă decât să-şi continue expansiunea, chiar dacă rezultatele nu sunt cele ale anilor 2007 sau 2008 şi chiar dacă cifrele sunt în continuare în descreştere", a explicat vicepreşedintele Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România, Alexandru Vlad.

Aproximativ 45% din comerţul cu bunuri de larg consum din România se realizează prin intermediul marilor reţele comerciale.

Cifra de afaceri a acestora este de aproximativ 5 miliarde de euro pe an, însă multe dintre marile reţele comerciale au înregistrat pierderi anul trecut.

Conform unui studiu realizat, în aceasta primăvară, de Centrul de Marketing ISRA, clienţii din mediul urban cumpără cel mai mult pâine, fructe proaspete, produse de îngrijire personală, lactate şi legume proaspete.

Reprezentanţii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România susţin că clientul mediu cheltuieşte între 50 şi 300 de lei, în funcţie de mărimea magazinului.

Conform datelor Institutului Naţional de Statistică, peste 40% din veniturile lunare ale unei familii sunt cheltuite pe alimente şi băuturi nealcoolice, iar 7% din venituri sunt cheltuite pe alcool şi ţigări.

Exporturile de bunuri, în creştere
Economie 10 August 2010, 12:42

Exporturile de bunuri, în creştere

Potrivit estimărilor preliminare ale Institutului Naţional de Statistică, în luna iulie România a exportat cu 30 la sută mai...

Exporturile de bunuri, în creştere
“Economia în 5 minute” cu Sorin Pâslaru
Economie 22 Februarie 2025, 17:29

“Economia în 5 minute” cu Sorin Pâslaru

Redactorul-șef al Ziarului Financiar face analiza săptămânală în Poiana lui Johann.

“Economia în 5 minute” cu Sorin Pâslaru
Ministrul Finanțelor, reacție la anunțul agenției Fitch
Economie 22 Februarie 2025, 13:16

Ministrul Finanțelor, reacție la anunțul agenției Fitch

Agenția de evaluare financiară internațională confirmă ratingul României pe termen lung la categoria BBB minus, cu...

Ministrul Finanțelor, reacție la anunțul agenției Fitch
Fitch menţine România în categoria de rating recomandată investiţiilor
Economie 22 Februarie 2025, 10:26

Fitch menţine România în categoria de rating recomandată investiţiilor

Agenţia de evaluare financiară internațională confirmă ratingul României pe termen lung la categoria BBB Minus, cu...

Fitch menţine România în categoria de rating recomandată investiţiilor
România va solicita modificarea Planului Național de Redresare și Reziliență
Economie 21 Februarie 2025, 21:12

România va solicita modificarea Planului Național de Redresare și Reziliență

Premierul Marcel Ciolacu s-a întâlnit vineri la Bruxelles cu președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen.

România va solicita modificarea Planului Național de Redresare și Reziliență
Eurostat: Ponderea energiei regenerabile în UE, la peste 45% din consum
Economie 21 Februarie 2025, 19:10

Eurostat: Ponderea energiei regenerabile în UE, la peste 45% din consum

Eurostat precizează că este cea mai mare creștere înregistrată de la debutul colectării datelor statistice, în 2004.

Eurostat: Ponderea energiei regenerabile în UE, la peste 45% din consum
Termocentrala de la Paroșeni își va relua activitatea luni
Economie 21 Februarie 2025, 16:15

Termocentrala de la Paroșeni își va relua activitatea luni

Termocentrala de la Paroșeni poate produce 150 de megawați, însă nu ar avea suficient combustibil din cauza producției...

Termocentrala de la Paroșeni își va relua activitatea luni
Dragoș Anastasiu, numit consilier onorific pentru relația cu mediul de afaceri
Economie 21 Februarie 2025, 15:01

Dragoș Anastasiu, numit consilier onorific pentru relația cu mediul de afaceri

Dragoș Anastasiu este antreprenor.

Dragoș Anastasiu, numit consilier onorific pentru relația cu mediul de afaceri