Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Expansiune a marilor reţele comerciale

Aproximativ 45% din comerţul cu bunuri de larg consum din România se realizează prin intermediul marilor reţele comerciale, potrivit datelor comercianţilor.

Expansiune a marilor reţele comerciale

Articol de Sergiu Şteţ, 17 Noiembrie 2011, 13:49

Hypermarket, supermarket, magazin de tip discount, cuvinte care intră zilnic în vocabularul tot mai multor cumpărători din Romania.

Peste 500 de magazine noi au fost deschise doar anul acesta, iar expansiunea marilor reţele comerciale continuă.

Vorbim de mii de metri pătraţi, spaţiu de vânzare pentru fiecare magazin, mii sau chiar zeci de mii de vizitatori, cei mai mulţi fiind clienţi, şi o cifră de afaceri totală de ordinul miliardelor de euro în fiecare an.

Mai ales în oraşele mai mici, dar nu numai, deschiderea unui nou supermarket este un adevărat eveniment pentru comunitate.

Reducerile şi preţurile promoţionale oferite la inaugurare fac ca sute de oameni să stea la cozi ore întregi şi să se înghesuie la intrare.

Chiar dacă vânzările au scăzut faţă de cele din anii 2007-2008, marile reţele comerciale continuă să deschidă magazine noi.

"Este o luptă pentru cotă de piaţă, fiecare încearcă să-şi mărească numărul de magazine, astfel încât să poată să aibă un avantaj competiţional faţă de furnizori, să atingă cât mai mulţi clienţi, având în vedere că suprafaţa României este destul de mare, iar drumurile destul de lungi, astfel încât, chiar dacă suntem într-o perioadă de criză încă, din păcate, marile reţele nu au altă şansă decât să-şi continue expansiunea, chiar dacă rezultatele nu sunt cele ale anilor 2007 sau 2008 şi chiar dacă cifrele sunt în continuare în descreştere", a explicat vicepreşedintele Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România, Alexandru Vlad.

Aproximativ 45% din comerţul cu bunuri de larg consum din România se realizează prin intermediul marilor reţele comerciale.

Cifra de afaceri a acestora este de aproximativ 5 miliarde de euro pe an, însă multe dintre marile reţele comerciale au înregistrat pierderi anul trecut.

Conform unui studiu realizat, în aceasta primăvară, de Centrul de Marketing ISRA, clienţii din mediul urban cumpără cel mai mult pâine, fructe proaspete, produse de îngrijire personală, lactate şi legume proaspete.

Reprezentanţii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România susţin că clientul mediu cheltuieşte între 50 şi 300 de lei, în funcţie de mărimea magazinului.

Conform datelor Institutului Naţional de Statistică, peste 40% din veniturile lunare ale unei familii sunt cheltuite pe alimente şi băuturi nealcoolice, iar 7% din venituri sunt cheltuite pe alcool şi ţigări.

Exporturile de bunuri, în creştere
Economie 10 August 2010, 12:42

Exporturile de bunuri, în creştere

Potrivit estimărilor preliminare ale Institutului Naţional de Statistică, în luna iulie România a exportat cu 30 la sută mai...

Exporturile de bunuri, în creştere
Sebastian Burduja: Nu se susţine acest scenariu al dublării sau al exploziei preţurilor
Economie 02 Aprilie 2025, 08:08

Sebastian Burduja: Nu se susţine acest scenariu al dublării sau al exploziei preţurilor

În România, preţul mediu al energiei electrice a fost al patrulea cel mai ridicat din Uniunea Europeană în martie.

Sebastian Burduja: Nu se susţine acest scenariu al dublării sau al exploziei preţurilor
Banca Naţională a stabilit IRCC la 5,55%, faţă de precedenta valoare de 5,66 de procente
Economie 02 Aprilie 2025, 07:55

Banca Naţională a stabilit IRCC la 5,55%, faţă de precedenta valoare de 5,66 de procente

Ratele la împrumuturile calculate în funcţie de Indicele de Referinţă pentru Creditele Consumatorilor continuă să scadă uşor,...

Banca Naţională a stabilit IRCC la 5,55%, faţă de precedenta valoare de 5,66 de procente
Ministerul Finanţelor a anunţat o nouă emisiune de titluri de stat Fidelis pentru luna aprilie
Economie 02 Aprilie 2025, 07:47

Ministerul Finanţelor a anunţat o nouă emisiune de titluri de stat Fidelis pentru luna aprilie

Începând de vineri, timp de o săptămână, persoanele fizice cu vârsta peste 18 ani pot achiziționa noile titluri în lei și în...

Ministerul Finanţelor a anunţat o nouă emisiune de titluri de stat Fidelis pentru luna aprilie
Scad ratele la creditele cu dobândă variabilă
Economie 01 Aprilie 2025, 11:15

Scad ratele la creditele cu dobândă variabilă

Este consecința scăderii valorii trimestriale a IRCC, anunțată de BNR pentru următoarele trei luni.

Scad ratele la creditele cu dobândă variabilă
834 de primării se pot înscrie în Programul "Rabla pentru sobe"
Economie 01 Aprilie 2025, 08:02

834 de primării se pot înscrie în Programul "Rabla pentru sobe"

Este vorba despre unităţile administrativ-teritoriale care figurează pe lista oficială a localităţilor din zona montană.

834 de primării se pot înscrie în Programul "Rabla pentru sobe"
România traversează o perioadă plină de provocări
Economie 31 Martie 2025, 13:08

România traversează o perioadă plină de provocări

Declarația îi aparține viceguvernatorului Băncii Naționale, Cosmin Marinescu.

România traversează o perioadă plină de provocări
În ultimii ani, tot mai mulţi români au decis să investească în aur
Economie 31 Martie 2025, 07:43

În ultimii ani, tot mai mulţi români au decis să investească în aur

Preţul aurului a atins un nou maxim istoric săptămâna trecută, ajungând la o cotaţie de 456,5 lei, în creştere cu aproape 3...

În ultimii ani, tot mai mulţi români au decis să investească în aur