Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Expansiune a marilor reţele comerciale

Aproximativ 45% din comerţul cu bunuri de larg consum din România se realizează prin intermediul marilor reţele comerciale, potrivit datelor comercianţilor.

Expansiune a marilor reţele comerciale

Articol de Sergiu Şteţ, 17 Noiembrie 2011, 13:49

Hypermarket, supermarket, magazin de tip discount, cuvinte care intră zilnic în vocabularul tot mai multor cumpărători din Romania.

Peste 500 de magazine noi au fost deschise doar anul acesta, iar expansiunea marilor reţele comerciale continuă.

Vorbim de mii de metri pătraţi, spaţiu de vânzare pentru fiecare magazin, mii sau chiar zeci de mii de vizitatori, cei mai mulţi fiind clienţi, şi o cifră de afaceri totală de ordinul miliardelor de euro în fiecare an.

Mai ales în oraşele mai mici, dar nu numai, deschiderea unui nou supermarket este un adevărat eveniment pentru comunitate.

Reducerile şi preţurile promoţionale oferite la inaugurare fac ca sute de oameni să stea la cozi ore întregi şi să se înghesuie la intrare.

Chiar dacă vânzările au scăzut faţă de cele din anii 2007-2008, marile reţele comerciale continuă să deschidă magazine noi.

"Este o luptă pentru cotă de piaţă, fiecare încearcă să-şi mărească numărul de magazine, astfel încât să poată să aibă un avantaj competiţional faţă de furnizori, să atingă cât mai mulţi clienţi, având în vedere că suprafaţa României este destul de mare, iar drumurile destul de lungi, astfel încât, chiar dacă suntem într-o perioadă de criză încă, din păcate, marile reţele nu au altă şansă decât să-şi continue expansiunea, chiar dacă rezultatele nu sunt cele ale anilor 2007 sau 2008 şi chiar dacă cifrele sunt în continuare în descreştere", a explicat vicepreşedintele Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România, Alexandru Vlad.

Aproximativ 45% din comerţul cu bunuri de larg consum din România se realizează prin intermediul marilor reţele comerciale.

Cifra de afaceri a acestora este de aproximativ 5 miliarde de euro pe an, însă multe dintre marile reţele comerciale au înregistrat pierderi anul trecut.

Conform unui studiu realizat, în aceasta primăvară, de Centrul de Marketing ISRA, clienţii din mediul urban cumpără cel mai mult pâine, fructe proaspete, produse de îngrijire personală, lactate şi legume proaspete.

Reprezentanţii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România susţin că clientul mediu cheltuieşte între 50 şi 300 de lei, în funcţie de mărimea magazinului.

Conform datelor Institutului Naţional de Statistică, peste 40% din veniturile lunare ale unei familii sunt cheltuite pe alimente şi băuturi nealcoolice, iar 7% din venituri sunt cheltuite pe alcool şi ţigări.

Exporturile de bunuri, în creştere
Economie 10 August 2010, 12:42

Exporturile de bunuri, în creştere

Potrivit estimărilor preliminare ale Institutului Naţional de Statistică, în luna iulie România a exportat cu 30 la sută mai...

Exporturile de bunuri, în creştere
FMI are discuţii cu reprezentanţii BNR și ai Ministerului de Finanțe
Economie 05 Noiembrie 2024, 19:26

FMI are discuţii cu reprezentanţii BNR și ai Ministerului de Finanțe

Instituția financiară evaluează anual economia țării noastre și formulează recomandări.

FMI are discuţii cu reprezentanţii BNR și ai Ministerului de Finanțe
Ministerul de Finanţe a atras vineri 10 milioane de lei de la bănci
Economie 01 Noiembrie 2024, 19:16

Ministerul de Finanţe a atras vineri 10 milioane de lei de la bănci

Joi, guvernul s-a împrumutat cu 500 de milioane de lei printr-o emisiune de obligaţiuni de stat cu scadenţă la patru ani şi o...

Ministerul de Finanţe a atras vineri 10 milioane de lei de la bănci
INS: Scădere de 5,5% a importurilor de resurse energetice în România
Economie 01 Noiembrie 2024, 12:21

INS: Scădere de 5,5% a importurilor de resurse energetice în România

Datele publicate vineri de Institutul Național de Statistică arată că importurile de resurse energetice ale României au...

INS: Scădere de 5,5% a importurilor de resurse energetice în România
Monitorizarea produselor româneşti de pe rafturile marilor magazine până la 31 decembrie 2024
Economie 01 Noiembrie 2024, 07:56

Monitorizarea produselor româneşti de pe rafturile marilor magazine până la 31 decembrie 2024

Un comitet format din specialişti în domeniu va monitoriza produsele româneşti de pe rafturile marilor magazine până la 31...

Monitorizarea produselor româneşti de pe rafturile marilor magazine până la 31 decembrie 2024
INS: Rata șomajului în rândul tinerilor se menține la un nivel ridicat
Economie 31 Octombrie 2024, 14:37

INS: Rata șomajului în rândul tinerilor se menține la un nivel ridicat

Institutul Național de Statistică a publicat datele referitoare la luna septembrie.

INS: Rata șomajului în rândul tinerilor se menține la un nivel ridicat
Necesitatea unei reforme în vederea reducerii numărului de unităţi administrativ-teritoriale
Economie 31 Octombrie 2024, 07:53

Necesitatea unei reforme în vederea reducerii numărului de unităţi administrativ-teritoriale

Decontul pentru perioada actuală, când cheltuielile publice cresc prea mult deficitul bugetar, va veni la începutul anului...

Necesitatea unei reforme în vederea reducerii numărului de unităţi administrativ-teritoriale
Măsuri privind stabilirea preţurilor produselor şi serviciilor de bază
Economie 31 Octombrie 2024, 07:46

Măsuri privind stabilirea preţurilor produselor şi serviciilor de bază

Măsurile de intervenţie ale statului în piaţa liberă nu ar trebui menţinute pe termen lung, pentru a nu afecta funcţionarea...

Măsuri privind stabilirea preţurilor produselor şi serviciilor de bază