De la supermarket la magazinul de cartier
În 2013 au fost deschise peste 250 de magazine dintre care doar 11 supermarketuri, potrivit datelor furnizate în cursul anului de comercianţi.
Articol de Diana Surdu, 29 Decembrie 2013, 17:31
200 de milioane de euro au investit anul acesta marile reţele de retail pentru deschiderea de noi magazine.
În 2013 au fost deschise peste 250 de magazine, potrivit datelor furnizate în cursul anului de comercianţi.
După 2009, marile reţele comerciale au deschis între 150 şi 250 de magazine anual, mai multe decât în anii de boom economic.
Acum apar supermarketuri şi magazine de tip discount care necesită investiţie redusă, cu spaţii mai mici, de cele mai multe ori închiriate, nu cumpărate.
În 2013, au fost deschise doar 11 supermarketuri dintre care opt au fost ale lanţului Kaufland.
Cheltuielile grupului german reprezintă o treime din totalul investiţiilor realizate anul acesta în comerţul modern.
În privinţa inaugurărilor, cele mai multe magazine noi aparţin belgienilor de la Mega Image.
Au deschis în 2013 peste 100 de unităţi, adică 40% din total.
Pe poziţiile următoare se află Profi cu 58 de magazine şi Carrefour cu alte 50.
Cele trei lanţuri au inaugurat 211 magazine dintr-un total de 255.