Dacia îşi dublează vânzările în Franţa
Înmatriculările Dacia au avut în primele două luni ale acestui an cea mai mare creştere de pe piaţa franceză.
Articol de Sorin Solomon, 01 Martie 2010, 14:55
Înmatriculările de autoturisme noi Dacia din Franţa au înregistrat în primele două luni cel mai puternic avans la nivel local, de 118%, comparativ cu perioada similară din 2009, la 14.761 maşini.
Întreaga piaţă franceză a înregistrat o creştere de 16%, anunţă Asociaţiei Constructorilor Francezi de Automobile, deşi suma acordată prin programul "rabla" din Franţa a fost redusă de la 1000 la 500 de euro.
Pe segmentul autoturisme, în primele două luni ale acestui an, Dacia a avut în Franţa o cotă de piaţă de 4,2%, faţă de 2,2% în perioada similară din 2009.
În februarie 2010, numărul de înmatriculări noi de autovehicule Dacia s-a situat la 7.199, comparativ cu 3.364 unităţi în aceeaşi lună din 2009, ceea ce a asigurat constructorului auto o cotă de piaţă de 4%.
Dacă sunt incluse rezultatele pe sectorul vehicule comerciale uşoare, înmatriculările producătorului auto au urcat de la 7.042 unităţi în ianuarie-februarie 2009, la 15.885 maşini în primele două luni din 2010.
Pentru Grupul Renault numărul total al înmatriculărilor de autoturisme noi a avansat în primele două luni ale acestui an cu 43,4%, la 97.843 maşini, luând în calcul şi rezultatele Dacia.
Renault a avut, în perioada analizată, o cotă de piaţă de 27,8%.
Constructorul auto cu cele mai multe înmatriculări noi în Franţa este PSA Peugeot Citroen cu 118.249 vehicule vândute, în creştere cu 19,6%.
Grupul deţine o cotă de piaţă de 33,7%.
Volkswagen este producătorul auto străin cu cele mai multe înmatriculări noi în perioada ianuarie-februarie, de peste 35.160 maşini, acelaşi nivel ca în intervalul similar din 2009.
Cu aceste rezultate, grupul german şi-a asigurat o cotă de piaţă de 10%, mai mică însă decât cea de anul trecut, de 11,6%.
În total, în Franţa au fost fost înmatriculate 351.404 de autoturisme noi în primele două luni ale acestui an.