Probă de drum – Opel Mokka X
Noua versiune X a SUV-ului de la Opel se mişcă mult mai bine decât precedenta generaţie.
Articol de Bogdan Predescu, 21 Februarie 2017, 18:52
În deja aglomeratul segment al SUV-urilor compacte, germanii de la Opel au propus de ceva vreme versiunea mai înaltă a micuţului Corsa sub denumirea de Mokka, intrat încă de la început într-o luptă directă cu deja celebrul deschizător de nişă – Nissan Juke. Cu timpul, modelele din clasa crossover au devenit din ce în ce mai multe, mai bine dotate şi mai accesibile, aşa că şi constructorul german s-a decis să facă o schimbare şi a îmbunătăţit simpaticul SUV cu ultimele noutăţi ale gamei adăugându-i terminaţia X.
Şi uite aşa am scos la plimbare noul Mokka X cu sistemul inovator Opel OnStar acum disponibil şi la noi, dar şi cu noul sistem de lumini LED care adaptează automat funcțiile de iluminare ale farurilor la situaţia de conducere. Modelul X este mult mai bun decât clasicul Mokka lansat în forma iniţială şi totodată mult mai aproape de concurenţa reprezentată de Renault Captur, Ford EcoSport, Mazda CX-3 sau chiar a noastră Dacie Duster.
Ca aspect exterior maşina se aliniază la noul design al constructorului care include o grilă orizontală în formă de aripă şi lumini diurne cu LED-uri, sub formă de aripă dublă, incisive şi dominante, prezente acum drept elementul caracteristic al mărcii.
La interior, avem un nou panou de instrumente care este acum organizat în jurul unor elemente dispuse pe orizontală, cu un design ceva mai simplu dar şi mai accesibil în acelaşi timp. Consola centrală are mai puţine butoane, dar mai multe funcţii deoarece se bucură de ecranul tactil, ceea ce face şi ca informațiile afișate pe display-ul central să fie mult mai lizibile.
Plimbarea noastră ne-a oferit şansa unei întâlniri cu celebrul motor diesel silențios 1.6 CDTI de 136 CP, scos în evidenţă de o transmisie manuală cu șase trepte de viteză şi cu un comportament extrem de interesant, mai ales cu funcţia de start/stop activă. Rămâne însă în reacţia maşinii raportul între puterea motorului şi greutatea pe care trebuie să o urnească din loc, iar în multe momente se simte nevoia unui motor puţin mai puternic pentru a te bucura aşa cum trebuie de dimensiuni.
Noua versiune X a SUV-ului de la Opel se mişcă mult mai bine decât precedenta generaţie, sau cel puţin te simţi mult mai conectat la drum cu acest model. Rămâne însă miza anului ridicată de Opel cu 7 modele noi ce vor veni să aglomereze garajul constructorului german ... totul însă doar ca un răspuns la evoluţia industriei auto, acolo unde segmente precum cel al SUV-urilor compacte, devin extrem de aglomerate în ultima vreme.