Infrastructură și Turism : promisiuni nenumărate, rezultate puține
Articol de Alex Lancuzov, 10 Iunie 2020, 15:35
Minivacanța de Rusalii și cozile formate, din nou pe DN 1 Valea Prahovei sau pe Autostrada Soarelui au readus în discuție legătura între infrastructura de transport și turism.
În ultimii ani, promisiunile pentru autostrăzi noi s-au numărat în sute de kilometri doar pentru a fi contrazise de realitate.
Drumurile de mare viteză dar și căile ferate sunt vitale turismului, o industrie care în România, aduce aprox. 2 % din PIB, comparativ cu 18 % în Croația, țară recent intrată în Uniunea Europeană și care a depășit 1300 de kilometri de autostradă. (Bulgaria are 6.8 % din PIB conform raportului Eurostat.)
Din păcate, România nu are nici acum o autostradă care să taie Carpații fie pe Valea Prahovei sau pe Valea Oltului cu atât mai mult în Moldova sau Oltenia nu este niciun kilometru de drum rapid.
Lăsată în paragină este și calea ferată în timp ce magistrala de metrou din cartierul Drumul Taberei a ajuns izvor nesecat de bancuri.
AUDIO: O sinteză a promisiunilor de ,,drumuri bune " din ultimii 5 ani.
(RS)