Sistemul eCall obligatoriu de anul viitor
eCall: apelul de urgenţă automat în caz de accidente rutiere este obligatoriu în autovehicule începând cu 2015
Articol de Daniela Vasilescu, 06 Ianuarie 2014, 15:03
Pentru a ajuta la atenuarea consecinţelor accidentelor rutiere grave din spaţiul comunitar , Comisia Europeană a adoptat anul trecut două propuneri pentru a asigura ca, până în octombrie 2015, toate modele noi de vehicule de pasageri şi de vehicule uşoare să fie echipate cu sistemul eCall şi să fie creată infrastructura necesară pentru preluarea şi gestionarea adecvată a apelurilor sistemul eCall în centre de preluare a apelurilor de urgenţă-asigurând compatibilitatea, interoperabilitatea şi continuitate serviciului la nivelul Uniunii Europene.
Sistemul eCall se declanşează automat de îndată ce senzorii instalaţi în vehicul detectează un accident grav. Odată declanşat, sistemul apelează numărul european de urgență 112, stabileşte o legătură telefonică cu centrul corespunzător de preluare a apelurilor de urgenţă şi transmite serviciilor de salvare detalii despre accident, inclusiv ora la care a avut loc, poziţia exactă a vehiculului accidentat .Un apel eCall poate fi declanșat și manual, prin simpla apăsare a unui buton din interiorul autovehiculului, de exemplu de către un martor la un accident grav.
România este prima ţară din Europa care, prin Serviciul de Telecomunicaţii Speciale , a pregătit infrastructura pentru serviciul de urgenţă eCall.
AUDIO: Cum văd o parte dintre noi acest serviciu de urgenţă: