Legislaţia UE consolidează drepturile consumatorilor
Directiva oferă drepuri cetăţenilor mai ales în cazul cumpărăturilor online. Spre exemplu,noile norme asigură un termen mai lung de returnare a bunurilor cumpărate de 14 zile
16 Iunie 2014, 14:36
Eliminarea tarifelor şi costurile ascunse pe internet, a suprataxelor pentru utilizarea cărţilor de credit, introducerea unui model de formular UE de renunţare la contract sunt alte exemple prin care sunt întărite drepturile europenilor în calitate de cumpărători. De asemenea, comercianţii trebuie să afişeze costul total al produsului sau al serviciului, precum şi orice tarife suplimentare.
Cei care efectuează cumpărături online nu vor trebui să plătească taxe sau alte costuri dacă nu au fost informaţi în mod corespunzător de acest lucru înainte de a realiza comanda.Comercianţii trebuie să ramburseze consumatorilor preţul produsului în termen de 14 zile din momentul în care aceştia au renunţat la contractul de vânzare-cumpărare.În preţul de rambursare este inclus şi costul livrării. În general, comerciantul va suporta riscul oricărei deteriorări a bunurilor survenite în timpul transportului, până în momentul în care consumatorul ia în primire bunurile. Informaţii suplimentare despre Directiva Uniunii Europeane privind drepturile consumatorilor găsiţi pe site-ul Comisiei Europene.
AUDIO:Cât de bine îşi cunosc românii drepturile de consumatori