Returnarea produselor cumpărate din magazinele din UE
Aţi comandat produse dintr-un magazin fizic sau virtual din spaţiul comunitar şi nu sunteţi multumit de el?
30 Iulie 2015, 15:22
În Uniunea Europeană aveţi la dispoziţie 14 zile pentru a anula achiziţiile efectuate online sau altundeva decât în magazine,de exemplu, de la vânzători ambulanţi, prin telefon sau prin poştă.
Puteţi anula comanda din orice motiv, chiar şi pentru simplul fapt că v-aţi răzgândit.
Pentru a returna un produs, trebuie să îi comunicaţi comerciantului decizia dumneavoastră.
Puteţi face acest lucru, de exemplu, prin adăugarea unei declaraţii scrise la produsele pe care le returnaţi prin poştă sau prin trimiterea unui fax sau e-mail.
Nu este suficient doar să trimiteţi produsele înapoi. Comerciantul trebuie să vă furnizeze un model de formular de retragere pe care îl puteţi folosi pentru a-i comunica decizia dumneavoastră.
Dacă nu doriţi, nu sunteţi obligat să folosiţi formularul respectiv.
Vânzătorul este obligat să vă returneze banii în termen de 14 de zile de la primirea notificării de retragere, dar rambursarea poate întârzia în cazul în care comerciantul nu a primit produsele înapoi sau cel puţin dovada că le-aţi trimis.
AUDIO: