CE:Măsuri pentru sprijinirea comerţului online
Comisia Europeană a propus noi măsuri fiscale pentru a sprijini companiile care vând bunuri şi servicii online şi pentru a încuraja comerţul online
Articol de Daniela Vasilescu, 16 Februarie 2017, 14:17
Comisia Europeană a propus noi măsuri fiscale pentru a sprijini comerţul electronic şi companiile cu activitate online din Europa. Aceste propuneri vor permite consumatorilor şi întreprinderilor, în special companiilor nou-înfiinţate şi IMM-urilor, să cumpere şi să vândă mai uşor bunuri şi servicii on-line.
Potrivit Comisiei Europene, se va propune introducerea unui portal la nivel european, practic un ghişeu unic pentru plata online a Taxei pe valoare adaugată. Prin acest lucru, se vor reduce cheltuielile legate de respectarea obligaţiilor privind TVA-ul, ceea ce va permite întreprinderilor din Uniunea Europeană să economisească 2,3 miliarde de euro pe an. Prin aceste măsuri vor fi simplificate normele privind TVA-ul pentru întreprinderile nou- înfiinţate şi microîntreprinderile care efectuează vânzări online.
Astfel, această taxă pentru vânzările transfrontaliere sub 10 mii de euro va fi gestionată la nivel naţional, iar IMM-urile vor beneficia de proceduri mai simple pentru vânzările transfrontaliere de până la 100 de mii de euro. De asemenea, vor fi luate şi măsuri împotriva fraudei legate de TVA provenind din afara Uniunii. Aceste propuneri legislative vor fi transmise Parlamentului European pentru consultare și Consiliului pentru adoptare.
AUDIO: