Prima etapă a campaniei pentru alegerile europarlamentare
Campania pentru alegerile europarlamentare din 2014 care se va desfăşura în toate cele 28 de state membre va avea patru etape. Prima a şi început prin prezentarea sloganului.
Articol de Victor Gheorghe, 11 Septembrie 2013, 14:31
La Strasbourg a fost lansată prima fază a campaniei pentru alegerile europarlamentare din 2014.
Campania, care se va desfăşura în toate cele 28 de state membre, va avea patru etape.
Prima a şi început prin prezentarea sloganului alegerilor: "Acţionează. Reacţionează. Decide".
Această fază îşi propune să explice populaţiei care sunt noile prerogative ale Parlamentului European, stipulate în Tratatul de la Lisabona, şi modul în care acestea îi influenţează pe europeni.
Faza a doua, care se va derula între octombrie 2013 şi februarie 2014, se va axa pe cinci teme principale - economia, calitatea vieţii, locurile de muncă, banii şi Uniunea Europeană în lume.
Audio: Prezentarea sloganului alegerilor: "Acţionează. Reacţionează. Decide".
Faza a treia, campania electorală propriu-zisă, va începe în februarie şi se va concentra pe datele alegerilor, 22-25 mai.
Aceste date vor fi adăugate în logo pe măsură ce se vor apropia alegerile.
Ca element de noutate, după alegeri, faza finală a campaniei de informare se va concentra pe noul Parlament European, pe alegerea noului preşedinte al Comisiei Europene şi pe învestirea viitorului Executiv.
Într-o conferinţă de presă, vicepreşedintele Parlamentului European, Anni Podimata a subliniat importanţa alegerilor pentru viitorul Europei: "Parlamentul European este un legislator foarte influent şi foarte puternic. În acelaşi timp, Parlamentul European este garantul democrației şi transparenței în Uniunea Europeană.
"De aceea noi spunem cetățenilor europeni cum sa-şi folosească puterea pe care o au prin acordarea votului lor. Cetăţenii sunt cei care au posibilitatea de a stabili majoritățile politice din Parlamentul European şi prin aceste majoritățile politice, remodelarea Europei, definirea Europei pe care o doresc", a spus Anni Podimata.
La rândul său, celălalt vicepreşedinte responsabil pentru comunicare Othmar Karas a spus:
“Parlamentul European este Camera cetăţenilor europeni - noi suntem vocea cetăţenilor în procesul de luare a deciziilor la nivel Uniunii Europene”.
Potrivit documentelor oficiale, campania pentru alegerile europarlamentare din 2014 va costa 16 milioane de euro.
O treime din această sumă va fi alocată promovării temelor europene şi activităţii Parlamentului European prin intermediul social media.
Video: Parlamentul European lansează o campanie de informare premergătoare alegerilor europene din 2014. Sursa: europarl.europa.eu