Lansare oficială Euranet Plus la sediul Parlamentului European
EURANET este un consorţiu mediatic pan-european, finanţat de Comisia Europeană, o uniune de radiouri care îşi informează ascultătorii despre actualitatea europeană.
Articol de Daniela Coman, corespondent RRA în Franța, 19 Iunie 2013, 12:53
La Bruxelles, la sediul Parlamentului European, are loc miercuri, lansarea oficială a Euranet Plus, reţeaua pan-europeană, dedicată exclusiv informaţiilor despre Uniunea Europeană.
EURANET este un consorţiu mediatic pan-european, finanţat de Comisia Europeană, o uniune de radiouri care îşi informează ascultătorii despre actualitatea europeană.
Şi Societatea Română de Radiodifuziune participă, de câţiva ani, la acest proiect, cu posturile sale naţionale, internaţionale şi regionale.
Acum se trece la o etapă nouă – EURANET PLUS, care va însemna o reţea pan-europeană de 13 posturi de radio – publice şi private - în întreaga Uniune Europeană, 20 milioane de ascultători pe zi, în 13 de limbi diferite.
Audio: Societatea Română de Radiodifuziune participă, de câţiva ani, la acest proiect, cu posturile sale naţionale, internaţionale şi regionale.
Totodată, reţeaua îşi lansează propria agenţie de presă. Cu emisiuni comune şi o ofertă radiofonică interactivă şi multilingvă, noua reţea încearcă să creeze în Europa un sentiment de solidaritate, să amelioreze schimbul de informaţii şi de opinii între oameni pe bătrânul continent.
Lansarea de miercuri de la Bruxelles, la care vor participa alături de cetăţeni europeni, jurnalişti, reprezentanţi ai ONG-urilor, înalţi oficiali europeni – între care preşedintele şi vice-preşedintele Parlamentului European, Martin Schultz şi Isabelle Durant, sau comisarul european pentru piaţa internă şi servicii Michel Barnier – oferă un prilej de discuţii despre modul în care cetăţenii pot fi mai bine informaţi cu privire la afacerile europene.
Dezbaterile de miercuri încearcă să răspundă la multe întrebări.
Mai întâi, "Este Uniunea Europeană în pericol?”. Nu există nicio zi fără ştiri despre Uniunea Europeană, numai că majoritatea titlurilor din presa cotidiană sunt dominate de criză.
Multe dintre problemele cu care se confruntă oamenii sunt puse pe seama deciziilor şi cerinţelor Bruxelles-ului, iar euroscepticismul în rândul cetăţenilor este în creştere.
Să fie de vină doar mesajele negative răspândite de presă sau şi o comunicare nu tocmai eficientă din partea instituţiilor europene?
Complicată, birocratică şi distantă – sunt cuvinte care apar în mintea oamenilor când sunt întrebaţi ce cred despre Uniunea Europeană.
Majoritatea europenilor nu înţeleg ce se întâmplă la Bruxelles.
Cum se poate soluţiona această problemă? Cum pot fi mai accesibile instituţiile şi cum pot fi convinşi cetăţenii să meargă să voteze la alegerile europene, de anul viitor.
În condiţiile în care 66 % dintre europeni se declară prost informaţi cu privire la chestiunile europene, poate fi mass-media legătura dintre instituţiile şi cetăţean?
Cum poate ajuta mass-media Uniunea să recâştige încrederea cetăţenilor?
Unul dintre răspunsuri este: prin emisiunile şi rubricile EURANET PLUS, care a fost conceput pentru a umple golul care există între cetăţeni şi responsabilii politici ai Uniunii.