Conferinţa “Finanţarea creativităţii”, la Atena
Principalul obiectiv al Conferinţei de două zile, de la Atena, este acela de a trasa o nouă filozofie pentru sectorul cultural şi creativ din Europa.
Articol de Arina Petrovici, 21 Februarie 2014, 14:07
În capitala Greciei, Atena, se desfăşoară conferinţa “Finanţarea creativităţii”, în organizarea Comisiei Europene şi a Ministerului elen al Culturii, în contextul în care Grecia asigură preşedinţia semestrială a Uniunii Europene.
Principalul obiectiv al Conferinţei de două zile, de la Atena, este acela de a trasa o nouă filozofie pentru sectorul cultural şi creativ din Europa.
Se urmăreşte informarea cetăţenilor cu privire la importanţa tot mai mare a economiei creative, a promovării inovării, a rolului industriilor culturale şi creative pentru creşterea economică şi pentru coeziunea socială.
Audio: Conferinţa “Finanţarea creativităţii”, la Atena.
Totodată, este avută în vedere familiarizarea cetăţenilor europeni cu instrumentele şi expertiza existente, care pot facilita iniţierea şi accesarea de fonduri pentru industriile culturale şi creative, evidenţierea importanţei turismului cultural şi a dezvoltării regionale, dar şi a noilor oportunităţi care se deschid pentru crearea mai rapidă şi sustenabilă de noi locuri de muncă, în special pentru tineri.
Printre vorbitori se numără Androulla Vassiliou, comisarul pentru Educaţie, Cultură, Multilingvism şi Tineret, înalţi oficiali ai Comisiei Europene, reprezentanţi ai instituţiilor culturale comunitare, membri ai societăţii academice international şi elene, experţi şi profesionişti din sectorul cultural şi creativ.
În intervenţiile de joi, au fost dezbătute teme precum: politicile publice şi iniţiativele private în finanţarea culturii, antreprenoriatul cultural şi dezvoltarea economică, importanţa industriilor culturale pentru economiile naţionale, efectele activităţilor şi ale evenimetelor culturale pentru economiile locale ori dimensiunea financiară şi de afaceri a instituţiilor culturale contemporane.
Astăzi, participanţii la conferinţă vor încerca să găsească soluţii pentru alte provocări, precum sinergii culturale – de la idee la implementare, noi instrumente şi mecanisme de intervenţie financiară în procesul de strângere de fonduri, oportunităţi şi provocări în era digitală – cu accent pe internaţionalizare şi exporturi culturale –, dar şi condiţia profesioniştilor în industriile creative.