Transfăgărăşan, un drum la înălţime
Reportajul ediției: drumul care străbate cei mai înalţi munţi ai României împlineşte 38 de ani de când a fost deschis circulaţiei.
Articol de Carmen Vulcan, Sibiu, 10 Septembrie 2012, 15:11
Construcţia sa a durat 4 ani. Pe şantierele din munţi au muncit mii de militari şi civili, în cele mai grele condiţii. Din păcate, izbânda lor în faţa stâncii a fost plătită şi cu vieţile a 40 de oameni.
Transfăgărăşanul face legătura între Muntenia şi Transilvania, străbătând de la sud la nord Munţii Făgăraş, de unde a luat şi numele. Drumul are o lungime de 91,5 km. şi aici se găseşte cel mai lung tunel rutier construit până acum în România, cu o lungime de 887 metri, şi care este situat la cea mai mare înălţime, de 2042 metri.
Circulaţia pe DN7C-Transfăgărăşan este deschisă doar patru luni pe an, între 1 iulie şi 1 noiembrie, în restul anului drumul fiind închis din cauza condiţiilor meteo. În zona alpină pe care o străbate, stratul de zăpadă ajunge să măsoare iarna şi peste 2 metri şi au loc multe avalanşe.
La aproape patru decenii de la inaugurarea sa, Transfăgărăşanul rămâne în topul topul celor mai uimitoare şi spectaculoase şosele din lume, străbătută anual de zeci de mii de turişti. Şi-aceasta chiar dacă, de curând, la nivelul naţional, Transfăgărăşanul a pierdut supremaţia altitudinii în faţa mai tinerei Transalpina.
Un reportaj cu multe popasuri pe Transfăgărăşan, realizat de Carmen Vulcan: