O călătorie cu trenul între București și Baia Mare durează 14 ore
Viteza medie pe căile ferate române este în acest moment 40 de km/h, faţă de 65-70 cât era la începutul anilor 90.
Articol de Alex Lancuzov, 04 Octombrie 2015, 19:05
Acum mai bine de un secol în România, pe lângă drumurile de pământ apăreau și drumurile de fier iar trenurile lăsau în urmă carele cu boi și trăsurile. Căile ferate modernizau țara iar ingineri vizionari treceau liniile de tren prin munți și peste râuri. De la locomotivele cu abur am trecut la unele mai performante, viteza garniturilor a crescut iar rețeaua feroviară din țară s-a tot extins. Până după revoluție când s-a spus STOP și s-a decis fărâmițarea CFR-ului.
Consecinţele se văd în modul în care se circulă acum cu trenul. O treime din linia de cale ferată dintre București și Curtici este în lucrări de modernizare iar pe o distanta de 200 km trenurile circulă pe un singur fir cu viteză maximă de 50 km/h. Sunt afectate toate garniturile care tranzitează centrul țării iar o călătorie cu trenul între București și Baia Mare durează 14 ore și din cauza faptului că nu toată linia este electrificată. Se merge cu locomotive diesel și pe relația Tecuci-Iași iar un drum din Capitală până la Iași durează peste 7 ore deși sunt puțin peste 400 de km.