Modernizare şi nu prea
Tramvaiele din Botoşani vor avea GPS şi computer de bord, dar nu au aer condiţionat.
Articol de Gina Poenaru, Botoşani, 27 Iulie 2010, 17:22
Străbat distanţe foarte mici, sunt achiziţionate la mâna a doua, nu sunt dotate cu aer condiţionat dar vor avea, în scurt timp...GPS.
Tramvaiele din Botoşani vor suporta unele "îmbunătăţiri", de care botoşănenii nu prea au nevoie. Singura avantajată este firma din Bihor care face investiţia şi care o va recupera din vânzarea biletelor şi amenzile aplicate călătorilor certaţi cu legea.
Nu merg mai mult de 17 km, dar au nevoie de...GPS. Asa consideră conducerea Primăriei Botoşani că se impune pentru „modernizarea” tramvaielor din localitate. Intenţia este lăudabilă, însă de ce nişte vagoane care urmează un traseu fix de cale ferată au nevoie de GPS? Pentru că, spune primarul, „vrem un transport în comun civilizat”. Dar care costă şi nu se justifică. În municipiul Botoşani există trei linii de tramvai, din care doar două sunt funcţionale, pe distanţe de 11,6 şi respectiv 4,2 km. A treia a fost abandonată încă din vremea când se construia. A rămas neterminată. Se întâmpla înainte de revoluţie, în 1989, Botoşaniul fiind ultimul oraş din România în care a fost introdus acest tip de transport public.
De atunci şi până acum, tramvaiele au circulat fără GPS şi fără să se rătăcească....Parcul va fi modernizat, spun edilii locali, cu 11 tramvaie, tot second hand şi tot din Germania, pentru care Primăria va plăti 100.000 de euro. Încă 400.000 de euro se vor cheltui pentru dotarea celor 20 de tramvaie care vor circula prin oraş cu GPS, computer de bord şi validatoare de bilete în vederea renunţării la casierii-încasatori. Deasemeni, şi în staţii se vor amplasa validatoare de bilete. Investiţii pe care nici botoşănenii nu le văd cu ochi buni, în condiţiile în care se sufocă, vara, în tramvaiele second-hand, ne-a informat colega noastră, Gina Poenaru. Partea bună a lucrurilor este că întreaga investiţie de circa 400.000 de euro va fi suportată de o firmă din Bihor, în schimbul acordării a 15% din contravaloarea biletelor vândute şi a 100% din amenzile aplicate pentru călătorii prinşi fără bilet. (Bani care, in altă ordine de idei, ar putea intra în bugetul local... )