Ghidul cumpărătorului auto - Episodul 1: Parcul de maşini rulate
Comerţul cu autoturisme devine deja sport naţional la noi în ţară, cu o creştere consistentă a tranzacţiilor efectuate în târg sau prin platformele on-line.
Articol de Bogdan Predescu, 19 Februarie 2016, 20:13
Peste 5 milioane de automobile cuprinde parcul auto din România la finele anului 2015, după cum reiese din datele comunicate de Direcţia Regim Permise şi Înmatriculări a Vehiculelor, în condiţiile în care vorbim de peste 6.600.000 de unităţi în total, dacă punem la socoteală toate categoriile de vehicule.
Avem parte însă de un procent de 29.6% de maşini din categoria de vârstă 6-10 ani, raportat spre exemplu la cele doar 4% de maşini cu o vechime cuprinsă între 0-2 ani, sau 7.9% dacă lărgim puţin marja şi ajungem la 0-4 ani vechime.
Asta ca să nu amintim că 49.7% din parcul naţional de automobile este mai vechi de 12 ani.
Comerţul cu autoturisme devine deja sport naţional la noi în ţară, cu o creştere consistentă a tranzacţiilor efectuate în târg sau prin platformele on-line, acolo unde preţul scăzut este principala atracţie, trecându-se foarte uşor peste alte aspecte legate de siguranţă sau protejarea mediului.
Nu ne mai miră atunci că peste 4.500 de autovehicule care au fost controlate anul trecut de către inspectorii Registrului Auto Român prezentau pericol iminent de accident, ceea ce reprezintă aproximativ 5,5% din cele 80.000 de mașini verificate de RAR în 2015.
Vezi mai multe AICI.
Apetitul şoferului român pentru maşini rulate începe să crească din ce în ce mai mult, iar autoturismele provenite din alte ţări sunt cele mai căutate.
Spre exemplu, doar în luna decembrie din 2015, au intrat în ţară tot atâtea maşini rulate Volkswagen câte au fost vândute noi pe parcursul întregului an trecut.
Încep însă să apară tot mai multe oferte serioase de maşini rulate, alături de opţiunea evidentă de achiziţie a unei maşini noi.
Este vorba despre dealerii auto, care au înţeles că alături de ultimele noutăţi pe care le oferă piaţa auto, în showroom trebuie să existe şi opţiunea unei maşini rulate, o posibilitate care este de fapt o reacţie normală a unei pieţe sănătoase.
Am stat de vorbă cu Nicolae Sorescu – Directorul Diviziei Vânzări din cadrul Grupului Rădăcini şi am aflat printre altele că principalele probleme care apar din comerţul cu maşini rulate, desfăşurat în afara unui cadru legal, sunt: kilometrajul modificat și lipsa fiscalizării corecte
Audio: Nicolae Sorescu
Video: Nicolae Sorescu
Din perspectiva unui om care îşi doreşte o maşină, dar nu are bani suficienţi de a-şi cumpăra una nouă, am aflat tot de la Nicolae Sorescu – Directorul Diviziei Vânzări din cadrul Grupului Rădăcini, care ar fi principalele sfaturi pentru o alegere corectă.
Audio: Nicolae Sorescu
Video: Nicolae Sorescu
Analiza noastră va continua şi cu alte informații utile în vederea unei viitoare tranzacţii auto și de la alte companii specializate în acest domeniu, fie că vorbim de un autoturism nou sau de o maşină rulată.