Poşta Română îşi diversifică oferta
Comentariu de Dan Carp
17 Iunie 2011, 12:45
Ca să poată ţine pasul cu vremurile, Poşta îşi diversifică oferta: mai întâi şi-a deschis o librărie online, iar acum compania are în planuri înfiinţarea unei bănci şi a unui broker de asigurări. Ministrul Comunicaţiilor, Valerian Vreme, declara pentru Mediafax că unul dintre argumentele pentru înfiinţarea celor două entităţi ar fi cel al transparenţei. Poşta Română nu va mai putea fi acuzată că a ales să lucreze cu o bancă sau alta sau cu un broker de asigurare sau altul din motive obscure. Diversificarea produselor este însă un alt argument la fel de important într-o epocă în care lumea s-a cam dezvăţat de scrisul de mână.
Mai mult, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern supus consultării publice de Ministerul Comunicaţiilor – acţionarul majoritar al companiei – pe lângă intrarea pe piaţa bancară şi pe cea a asigurărilor, Poşta s-ar reorganiza radical, prin desfiinţarea a 7 din cele 11 sucursale şi prin reorganizarea centrelor regionale. Ar urma să se desfiinţeze sucursalele de poştă rapidă, de sevicii poştale, reţeaua poştală, plus sucursalele IT, Imobiliară, Transport şi Centrul de Perfecţionare. Serviciile asigurate de cele 7 sucursale ar urma să fie internalizate, iar centrele regionale de reţea poştală ar urma să fie reorganizate.
Procesul de restructurare început în acest an va afecta circa 2000 de angajaţi, 6% din personalul Poştei. Situaţia e, de altfel, destul de gravă în cadrul companiei. Din iunie, fiecare salariat va fi trimis în concediu fără plată câte două zile pe lună, până la sfârşitul anului, decizie în urma căreia se urmăreşte reducerea cheltuielilor cu 7 milioane de lei. Sunt vremuri grele pentru poştaşi, cel puţin până la reconversia profesională în bancheri sau brokeri.