Fidel Castro în noul Black Ops, Call of Duty
IT la inbox
16 Noiembrie 2010, 10:48
Compania Activision a reuşit să stabilească noi recorduri de vânzare cu Black Ops, cel mai nou joc din seria Call of Duty. Parte din reţeta succesului o fi fost şi faptul că din distribuţie face parte şi un personaj controversat: Fidel Castro.
Dacă e să-i credem pe cei de la Activision – şi nu prea avem motive să nu o facem – doar în prima zi de la lansarea care avut loc pe 11 noiembrie, Black Ops s-a vândut în peste 5 milioane şi jumătate de exemplare, generând un venit de 360 de milioane de dolari. Compania Activision s-a autodepăşit, fiindcă recordul anterior era deţinut tot de ea, şi tot cu un joc din seria Call of Duty, anume Modern Warfare. E greu de spus dacă producătorii au avut din start de gând să declanşeze un scandal media prin scenariul Black Ops, în care jucătorul are misiunea de-al ucide pe liderul cubanez Fidel Castro. Dar scandalul a izbucnit oricum: Cuba a protestat, autorităţile i-au acuzat pe americani că vor să-i transforme pe tinerii care îşi cumpără jocul în nişte sociopaţi. Efectul acestui scandal asupra vânzărilor nu poate fi subestimat, deşi e imposibil de cuantificat.
Despre joc în sine: acţiunea e plasată în perioada de foc a războiului rece, între anii 1961 şi 1968. Protagoniştii – agenţi ai unui grup ultrasecret - au parte de o serie de misiuni sub acoperire în Cuba, Uniunea Sovietică, Laos şi Vietnam. Jucătorul poate intra în pielea mai multor personaje, îşi poate configura armele şi poate juca în reţea împotriva altor jucători, dar şi în echipe, având inclusiv opţiunea de a se lupta împotriva unor hoarde întregi de zombie – iar dacă echipamentul permite, toate acestea se pot face în 3D.