Daily ipad
IT la inbox
11 Februarie 2011, 07:33
Evenimentul media şi IT comentat cel mai mult săptămâna trecută a fost lansarea unui ziar special pentru tableta iPad de către imperiul de presă al miliardarului Rupert Murdoch. Multe comentarii la adresa cotidianului Daily au fost negative.
News Corporation, compania miliardarului australian Rupert Murdoch, produce primul ziar exclusiv electronic şi destinat platformei iPad. Lansarea ziarului botezat Daily s-a tot lăsat aşteptată, asta pentru că Steve Jobs de la Apple, compania producătoare a tabletei iPad a fost în concediu medical – iar fără el lansarea era de neconceput. În fine – ziarul există, costă 99 de cenţi pe săptămână şi deja toată lumea se întreabă dacă aşa arată viitorul presei scrise. Dacă da, nu arată deloc bine.
Deşi Murdoch a angajat peste 100 de ziarişti pentru noul proiect bugetat cu 30 de milioane de dolari, conţinutul pare surprinzător de sărăcăcios şi de neprofesionist. Echipa Daily se lăuda că va oferi ştiri actualizate de câteva ori pe zi – dar, aşa cum au remarcat cei care s-au uitat în primele zile, nici măcar ştirile cu revolta din Egipt nu erau actualizate cum trebuie. Dar poate că asta ţine de durerile facerii, cum se spune. Mai grav este că publicul ţintă, adică oamenii deschişi spre noile tehnologii nu au fost deloc impresionaţi de conţinutul general. Richard McManus de la readwriteweb.com a făcut o comparaţie între Daily şi un alt ziar pentru iPad, Flipboard. Diferenţa esenţială este că Flipboard nu oferă conţinut static: e de fapt o aplicaţie care strânge informaţii de pe siteurile şi blogurile pe care le configurează fiecare cititor în parte în funcţie de interesele sale. Tocmai aici pare să fie viitorul – nu mega-redacţii, ci aplicaţii care recoltează conţinut de la zeci şi sute de surse deschise. Iar acest viitor arată parcă ceva mai bine, cel puţin apropo de controlul informaţiei.