Revista presei centrale, 19 aprilie
Articole din Evenimentul Zilei, Adevărul, România Liberă, Puterea , Azi şi Jurnalul Naţional.
Articol de Daniela Coman, corespondent RRA în Franța, 19 Aprilie 2011, 07:34
Noile rezilieri de contracte pentru construcţia de autostrăzi anunţate de Ministerul Transporturilor - este vorba despre tronsonul Moara Vlăsiei Ploieşti - este subiectul care nu lipseşte din nici un ziar apărut astăzi, chiar dacă abordările sunt diverse.
"Drumarii pierd un nou contract cu statul" - titrează Evenimentul Zilei sau "Anca Boagiu dă de pământ cu regii asfaltului" scrie Adevărul, ambele ziare îi dau dreptate ministrului pentru că sancţionaeză întârzierile mari la realizarea proiectelor.
România Liberă promite din titlu dezvăluiri din culisele rezilierii celebrului contract.
Constructorii au cerut o nouă majorare de 47%, care vine după o altă creştere a valorii contractului de 25%, aprobată în urmă cu aproximativ doi ani.
Dacă statul ar fi dat curs ultimei cereri a asfaltatorilor, aceasta ar fi dus la o creştere cu 72 la sută a valorii contractului făcut iniţial.
Ziarul Puterea scrie că, dimpotrivă, rezilierea contractului în acest moment le-ar aduce bani în plus asfaltatorilor, cunoscuţi drept firme prietene ale actualei puteri.
Ziarul arată că cei supranumiţi "regii asfaltului" - Umbrărescu, Căşuneanu şi Besciu - sunt de fapt foarte mulţumiţi că au câştigat licitaţia pentru construcţia unor tronsoane de pe autrostrada Sibiu-Nădlac, care se face cu bani europeni, banii care vin sigur, în timp ce n-ar mai fi la fel pasionaţi de tronsonul Moara Vlăsiei-Polieşti, constuit cu bani de la bugetul sărac al guvernului.
"Autostradă abandonată" - titrează Jurnalul Naţional, care deplânge faptul că guvernul nu reuşeşte să ducă nimic până la capăt, citez:
"Săptămâna trecută, Cernavodă-Medgidia a rămas fără contructor. Ieri, tronsonul Moara Vlăsiei - Ploieşti a fost abandonat. Acesta are 42 de kilometri, lucrările au început în 2006 şi ne lăudăm cu o execuţie de 60 la sută. "
"Plătim însă din greu pentru proiectul invizibil: în 2009, o simplă schimbare de soluţie a scos din buget 76 de milioane de euro. Rezultataul: autostrada Bucureşti – Braşov, cinci ani de şantiere, pierderi de milioane de euro, zero kilometri finalizaţi."
La rândul său, cotidianul Azi vede în măsura luată de şefa de la transporturi, citez, că "Anca Boagiu reface cărţile pentru campania electorală".
Asumarea răspunderii guvernului, ieri, în Parlament, pentru a opri acordarea majorării salariilor profesorilor care au câştigat în instanţă, a determinat sindicatele din învăţământ să reclame autorităţile române la Organizaţia Internaţională a Muncii şi la Internaţionala Educaţiei - anunţă Puterea.
Despre acelaşi eveniment, Jurnalul Naţional denunţă atitudinea conducerii Camerei Deputaţilor, care a interzis unei delegaţii de profesori, să asiste ieri, în Parlament, la şedinţa publică privind asumarea răspunderii pentru o lege care îi viza.
"Litoralul în ruină înainte de 1 mai" - citim în Adevărul.
Plajele sunt murdare şi pustii, cioburile concurează cu resturile de cutii de răcoritoare abandonate de turişti sezonul trecut, noi sunt doar gropile lăsate în urmă de muncitorii care încă repară sistemele de canalizare, spaţiile de cazare nu au fost mai deloc renovate.
Autorităţile şi hotelierii trâmbitează, însă, sus şi tare, că întreg litoralul este pregătit să primească turişti.
"Ajutoarele europene - jaf pe banii noştri" - este titlul unui articol din Jurnalul Naţional, care arată că un raport al Curţii de Audit al Uniunii Europene critică Bruxelles-ul pentru că îi jefuieşte practic pe contribuabilii europeni.
Este vorba despre ajutoarele care pleacă spre ţări foarte sărace, mai ales din Africa.
Lecţii de dans în Africa, avioane sau afişe electorale pentru tirani corupţi, farmacii transformate în toalete - pe astfel de lucruri sunt date milioane de euro, la care se adaugă alte milioane pentru birocraţia organizării acestor ajutoare şi pentru personal.
Rezultale sunt aproape zero.