Revista presei centrale, 15 iulie
Articole din Evenimentul Zilei, Adevărul, România Liberă, Jurnalul Naţional.
Articol de Costi Dumăscu, 15 Iulie 2011, 08:24
În mai multe ziare de astăzi, chiar la deschidere, cunoaştem oameni deosebiţi, români de felul lor, care trăiesc şi sunt apreciaţi în străinătate.
EVENIMENTUL ZILEI ni-l prezintă pe "salvatorul de bebeluşi" sau "doctorul inimilor de pitici". Medicul Eugen Săndică este singurul chirurg din lume care a operat pe inimă, într-o clinică din Germania, un copil de doar 660 de grame, în vârstă de ...4 zile. Românul este şeful celui mai mare centru de chirurgie cardiovasculară pediatrică din Europa şi are la activ chiar transplanturi de inimă la copii de numai 3 kilograme.
JURNALUL NAŢIONAL scrie despre Sorin Istrati, profesor la o universitate americană, cel care a contribuit la "descoperirea mileniului". Românul se numără printre şefii grupelor de cercetători care au lucrat la întocmirea hărţii genomului uman, care face posibilă fabricarea unor noi medicamente pentru cancer, diabet şi boli de inimă.
Tot în JURNALUL NAŢIONAL, şi tot în prima pagină, mai avem o persoană deosebită, un englez de această dată, care - după ce a văzut România acum 5 ani - şi-a vîndut tot la Londra şi s-a mutat într-un sat din Mureş, ca să se facă ţăran. Omul lucrează pământul pe care şi l-a cumpărat, creşte capre, pune murături, face turism rural şi spune că românii sunt orbi şi nu pricep de ce bogăţie de ţară îşi bat joc.
ADEVĂRUL, deschiderea ediţiei: "Şpagă a la Dan Ioan Popescu - un milion de euro". Fostul ministru şi deputat este singurul demnitar aflat la un pas de a rămâne fără o parte din avere, întrucât ar fi dobândit-o în mod suspect. Subiectul apare şi în ROMÂNIA LIBERă: Curtea Supremă a decis confiscarea banilor deoarece Dan Ioan Popescu nu poate proba provenienţa ilicită a lor. Decizia poate fi atacată cu recurs.
Rămânem la ROMÂNIA LIBERĂ şi pentru subiectul de final din selecţia de astăzi. Ziarul a observat - şi probează cu fotografii "în oglindă"- că spotul de promovare a României ca destinaţie turistică, realizat de CNN şi difuzat pe 3 mari canale TV din lume, seamănă cu cel al Ucrainei. Conceptul are la bază, în ambele cazuri o simplă înşiruire de imagini (fără vreo poveste), peisajele citadine şi cele montane se confundă, lipseşte orice referire la tradiţia gastronomică şi la distracţiile nocturne. Ziarul bucureştean titrează: "Am plătit 5 milioane de euro ca să fim confundaţi cu Ucraina".