Un nou început - Dacia Bigster
Cu ocazia prezentării de către Grupul Renault a planului său strategic Renaulution, marca Dacia și-a dezvăluit la rândul ei strategia pentru următorii cinci ani.
Articol de Bogdan Predescu, 14 Ianuarie 2021, 15:24
Constructorul autohton de automobile Dacia a vândut începând din 2004 peste 7 milioane de mașini în 44 de țări, multe din modelele sale fiind un real success pe segmentul lor. Spre exemplu, în Europa, Sandero este în ultimii ani cel mai vândut model către clienții particulari în timp ce Duster este cel mai vândut SUV către aceeași categorie de clienți.
În acest context Dacia s-a pliat pe pulsul pieței auto și a venit cu soluția potrivită pentru a face față noilor provocări din industrie. Avem un business unit Dacia-Lada dedicat, beneficiind de avantajele apartenenței la un grup auto global în special prin accesul la tehnologii specific. Cele două entități vor utiliza platforma CMF-B a Alianței, o platformă competitivă și foarte flexibilă.
După lansarea noilor Logan și Sandero precum și a modelului Spring - automobilul de oraș 100% electric cel mai accesibil din Europa - alte 3 modele se vor alătura gamei până în 2025, iar pentru început s-a anunțat intrarea în segmentul C prin prezentarea Conceptului Bigster.
Este vorba despre conceptul unui model SUV de 4,6 metri lungime, robust, spațios și perfect adaptat pentru escapadele în aer liber. Acest SUV prefigurează soluția propusă de Dacia pentru un vehicul de segment C accesibil la prețul unui model din segmentul inferior. Proporțiile conceptului Bigster sunt în egală măsură contemporane și atemporale, iar liniile sale simple, lipsite de artificii estetice inutile, inspiră robustețe.